Pierwotny projekt dyspozycji obejmował 35 głosów, ale początkowo udało się sfinansować jedynie 21 głosów i tyleż zamontować. Nowo powstałe organy były uznawane za jedne z najnowocześniejszych w Krakowie. Współautorem projektu dyspozycji był wieloletni miejscowy organista Ignacy Baran. Pierwszy generalny remont instrumentu miał miejsce w 1986 roku. Jak podają relacje, organy zostały wówczas „ulepszone i nastrojone”. Można przypuszczać, że właśnie wtedy uzupełniono brakujące głosy. Kolejne prace remontowe prowadził w 1996 roku zakład Jacka Siedlara z Modlnicy koło Krakowa.
Manuał I | Manuał II | Manuał III | Pedał |
---|---|---|---|
1. Kwintaton 16' | 1. Holflet 8' | 1. Flet kryty 8' | 1. Pryncypał 16' |
2. Pryncypał 8' | 2. Gemshorn 8' | 2. Kwintadena 8' | 2. Subbas 16' |
3. Burdon 8' | 3. Salicjonał 8' | 3. Róg nocny 4' | 3. Oktawa 8' |
4. Oktawa 4' | 4. Pryncypał 4' | 4. Oktawa 2' | 4. Fletbas 8' |
5. Flet blokowy 4' | 5. Rurflet 4' | 5. Flet kwintowy 1 1/3' | 5. Chorałbas 4' |
6. Sesquialtera 2' x | 6. Nasard 2 2/3' | 6. Kwarta 2' x | 6. Róg nocny 2' |
7. Flet leśny 2' | 7. Piccolo 2' | 7. Flagsolet 1' | 7. Lacatio 4' x |
8. Cornet 4' x | 8. Tercja 1 3/5' | 8. Cymbel kwintowy (dobudowany) (?) | 8. Puzon 16' |
9. Mixtura 4-6' x | 9. Szarf 4' x | 9. Krumhorn 8' | |
10. Trąbka 8' | 10. Obój 8' |
Zdjęcia: Marcin Steinert
Ostatnia modyfikacja: 2024-01-10 22:03:44
Jakiej daty są te zdjęcia? W wakacje, kiedy wykonywałem tu zastępstwo, stół gry był umieszczony w "budce", która niestety sprawiała, że słyszalność instrumentu przez grającego była bardzo niska. Czy kontuar jest teraz wolno stojący? Z góry dziękuję za odpowiedź.