Organy w kościele seminaryjno-akademickim zbudowała firma „Orgelbau-Weise”. O ich pochodzeniu niewiele wiemy. Zostały sprowadzone z Niemiec. Wcześniej służyły jako instrument w auli. Jego intonacja jest cicha. Po sprowadzeniu organmistrz przebudował ówczesną sekcję „auxiliaire”, wzbogacając brzmienie o nowe głosy. Pierwotna dyspozycja tej sekcji zawiarała: Holzprinzipal 4', Prinzipal 2', Zimbel 3 fach 1/2', Trompete 8', Zink 4' (głos językowy). Możemy przypuszczać, iż wymienione powyżej głosy znajdowały się za żaluzją, o czym świadczy zabudowane miejsce drugiego pedału ekspresji.
Po sprowadzeniu instrumentu do Opola otrzymał on nową szafę. Piszczałki prospektowe nieme, część wykonana z miedzi. Sekcja "Auxilaire" umieszczona na podwyższeniu w celu lepszego wypromieniowania dźwięku. Posiada ona osobną dmuchawę oraz miech pływakowy. Dodatkowe głosy można łączyć z dowolnym manułalem lub pedałem. Intonacyjnie odbiegają od całości instrumentu. Traktura elektropneumatyczna zasilana napięciem 15V. Wiatrownice stożkowe, upustowe. Manuały liczą po 61 klawiszy, pedał (wklęsły, równoległy) 32.
Obecny stan instrumentu dobry w ciagłym użytkowaniu. Nieczynne dwa głosy i tremolo. Strój obniżony. Żaluzja ekspresyjna działa z lekkim opóźnieniem.
Manuał I | Manuał II | Pedał | |
---|---|---|---|
Auxiliaire | |||
1. Rohrflöte 8' | 1. Spitzflöte 8' | 1. Principal 8' | 1. Subbass 16' |
2. Viola d'amore 8' | 2. Undamaris 8' | 2. Gedeckt 8' | 2. Zartbass 16' |
3. Prinzipal 8' | 3. Quintatön 8' | 3. Octave 2' | 3. Zartflöte 8' |
4. Liebl. Gedeckt 16' | 4. Bourdon 8' | 4. Acuta 3 fach | 4. Oktavbass 8' |
5. Oktav 4' | 5. Blockflöte 4' | 5. Trompete 8' | 5. Oktav 4' |
6. Mixtur 3-4 f. 1' | 6. Rohrquinte 2 1/3' | 6. Stille Pousane 16' | |
7. Gemshörnlein 2' | |||
8. Terz 1 3/5' | |||
9. Sifflöte 1' | |||
10. Kopfregal 8' |
Ostatnia modyfikacja: 2017-02-07 19:15:49