Na tzw. ganku nad prezbiterium istniał już w XVIII w. 7-głosowy pozytyw, jednak nieznane są jego losy. W latach 1861–1867 Ignacy Wojciechowski wybudował nowy instrument o wysokich walorach brzmieniowych. Początkowo był to mechaniczny, ośmiogłosowy pozytyw. Jednogłosowa sekcja pedału, złożona z jednej oktawy głosu Subbas 16’, została dodana na początku XX w., zaś jej piszczałki rozmieszczone zostały poziomo w tyle szafy, w miejscu powstałym na skutek usunięcia miecha i przeniesienia go na strych. Prace te wykonał F. Kasprowicz. W latach 50. XX w. instrument był remontowany. Rozbudowano wtedy pedał do 27 klawiszy oraz dostawiono pneumatyczną wiatrownicę. Z kolei w latach 1976–1979 instrument przeszedł gruntowną konserwację przeprowadzoną przez Pracownię Konserwacji Zabytków w Krakowie. Zrekonstruowano wtedy głos Mixtura 2-3x oraz zlikwidowano pneumatyczną wiatrownicę.
Prospekt neobarokowy, jednosekcyjny, pięcioosiowy. W prospekcie znajdują się piszczałki Pryncypału 8'. Stół gry wbudowany w bok szafy organowej.
Skala manuału: C-f3, skala pedału: C-c.
Manuał | Pedał |
---|---|
1. Pryncypał 8' | 1. Subbas 16' |
2. Flauto Major 8' | |
3. Portunal 8' | |
4. Oktawa 4' | |
5. Szpicflet 4' | |
6. Quinta 2 2/3' | |
7. Super-oktawa 2' | |
8. Mixtura 2-3x |
Ostatnia modyfikacja: 2021-11-05 09:20:16