Kościół Matki Bożej Królowej Aniołów (michalitów) Warszawa (mazowieckie)

Prospekt

Prospekt

Opis Instrumentu

Organy wybudował Anton Feith z Paderbornu w latach 50. XX w. dla jednego z niemieckich kościołów. W 2006 r. zostały sprowadzone do tutejszego kościoła i zmontowane przez Sławomira Piotrowskiego z Modlnicy k. Krakowa. Wiatrownice klapowo-zasuwowe. Prospekt architektoniczny, nowoczesny. Stół gry wolnostojący; grający siedzi bokiem do prezbiterium.

Skala manuałów: C-g3; skala pedału: C-f1.

 


Budowniczy
Anton Feith
Liczba głosów
38
Liczba klawiatur
3+P
Traktura gry
elektryczna
Traktura rejestrów
elektryczna
Dyspozycja instrumentu
Manuał IManuał IIManuał IIIPedał
1. Bordun 16'1. Singend Gedackt 8'1. Gedackt 8'1. Prinzipal 16'
2. Prinzipal 8'2. Quintade 8'2. Salicional 82. Subbaß 16'
3. Holzflöte 8'3. Praestant 4'3. Prinzipal 4'3. Pommer 8'
4. Oktave 4'4. Spitzflöte 4'4. Waldflöte 2'4. Oktawbaß 8'
5. Rohrflöte 4'5. Prinzipal 2'5. Superquinte 1 1/3'5. Choralbaß 4'
6. Nasat 2 2/3'6. Blockflöte 2'6. Koppelflöte 4'6. Bauernflöte 2'
7. Oktave 2'7. Terz 1 3/5'7. Zimbel 3 f.7. Posaune 16'
8. Scharffmixtur 5-6 f.8. Septime 1 1/7'8. Krummhorn 8'8. Clarine 4'
9. Sesquialtera 1 1/3' + 4/5'9. Scharff 3 f. 1'9. Hintersatz 4 f.
10. Trompete 8'10. Dulzian 16'
11. Rohrschalmey 8'
Pomoce
Połączenia: PK I, PK II, PK III, MK II-I, MK III-I, MK III-II.
2 wolne kombinacje oraz 2 niezależne dla pedału
Żaluzja manuału II
Tremolo manuału III
Crescendo
Wyłączniki indywidualne głosów językowych.
Tutti
Stół gry

Stół gry






Źródło
Oględziny własne (luty 2009)
Autor
Piotr Pawlak


Ostatnia modyfikacja: 2020-05-16 11:47:28

Kościół Matki Bożej z Lourdes (marianów) (Warszawa) - 25 głosów
Kościół Matki Bożej Anielskiej (OO. Franciszkanów-Reformatów - Wierzbno) (Warszawa) - 28  (27 ) głosów
Kościół św. Antoniego z Padwy (franciszkanów-reformatów) (Warszawa) - 22 głosów