Jest to 941. opus firmy Mascioni z Cuvio.
Zespół brzmieniowy instrumentu znajduje się nad głównym wejściem do bazyliki, zaś ruchomy kontuar – w jej lewej nawie, z możliwością wysunięcia przed ołtarz dla celów koncertowych. Uwagę zwraca bardzo rozbudowany system multiplex: na 31 głosów tylko 14 jest realnych, pozostałe powstały poprzez zastosowanie ekstensji i transmisji:
Manuał I
Flauto 4p. – ekstensja Bordone 8p.
Ottava 4p. – ekstensja Principale 8p.
Decima quinta 2p. – ekstensja Principale 8p.
Manuał II
Flauto 4p. i Flautino 2p. – ekstensja Bordone 8p.
Pedał
Bordone 16p. – transmisja i ekstensja Bordone 8p. z manuału I
Basso 8p. – ekstensja Subbasso 16p.
Bordone 8p. – transmisja Bordone 8p. z manuału I
Dolce 8p. – transmisja Salicionale 8p. z manuału II
Flauto 4p. – transmisja i ekstensja Bordone 8p. z manuału I
Bombarda 16p. – transmisja i ekstensja Tromba 8p. z manuału I
Cromorno 8p. – transmisja z manuału II
Tromba 8p. – transmisja z manuału I
Chiarina 4p. – transmisja i ekstensja Tromba z manuału I
Skala manuałów: C-c4; skala pedału: C-g1.
Naprzeciwko głównego instrumentu, za głównym ołtarzem, znajdują się jeszcze jedne organy z XVII wieku. Niestety, obecnie są nieczynne.
Manuał I | Manuał II | Pedał |
---|---|---|
1. Principale 8p. | 1. Bordone 8p. | 1. Bordone 16p. |
2. Bordone 8p. | 2. Salicionale 8p. | 2. Subbasso 16p. |
3. Dulciana 8p. | 3. Flauto 4p. | 3. Basso 8p. |
4. Flauto 4p. | 4. Nazardo 2-2/3 p. | 4. Bordone 8p. |
5. Ottava 4p. | 5. Flautino 2 p. | 5. Dolce 8p. |
6. Decima quinta 2p. | 6. Decimino 1-3/5 p. | 6. Flauto 4p. |
7. Ripieno 4 file | 7. Cembalo 3 file | 7. Bombarda 16p. |
8. Voce umana 8p. (pryncypałowy) | 8. Voce celeste 8 p. | 8. Cromorno 8p. |
9. Tromba 8 p. | 9. Cromorno 8 p. | 9. Tromba 8p. |
10. Chiarina 4p. |
Oględziny własne
Ostatnia modyfikacja: 2024-04-18 18:11:51