Kościół św. Karola Boromeusza parafii św. Andrzeja Apostoła (Mirów) Warszawa (mazowieckie)

Prospekt

Prospekt

Opis Instrumentu

Organy zostały złożone przez Józefa Pacewicza z używanych części sprowadzonych z Wrocławia w 1957 roku i poświęcone 15 grudnia tego roku. Początkowo miały 10 głosów oraz jeden manuał i pedał. Powiększone o trzy głosów w 1960 r. i poświęcone ponownie w 1962 roku. W latach 90. XX w. Andrzej Nagalski zamontował nowy, dwumanuałowy stół gry, jednak nie dobudował planowanej siedmiogłosowej sekcji manuału II, wskutek czego w manuale tym funkcjonowało jedynie stałe połączenie Super I–II. W 2013 r. organy zostały wyłączone z użytku i zastąpione instrumentem elektronicznym.

Jeden miech pływakowy. Dźwignia do kalikowania nożnego i dmuchawa elektryczna. Stół gry wolnostojący; grający siedzi przodem do prezbiterium.

Skala manuałów: C–a3; skala pedału: C–f1.


Budowniczy
Józef Pacewicz
Rok zakończenia budowy
1957
Stan instrumentu
Bardzo zły
Liczba głosów
13
Liczba klawiatur
2+P
Traktura gry
pneumatyczna
Traktura rejestrów
pneumatyczna
Dyspozycja instrumentu
Manuał IManuał IIPedał
1. Bourdon 16'1. Gedackt 8'1. Subbas 16'
2. Pryncypał 8'2. Vox Coelestis 8'2. Fletbas 8'
3. Salicet 8'3. Gemshorn 4'3. Cello 8'
4. Gamba 8'4. [brak manubrium]4. Chorałbas 4'
5. Holflet 8'5. Sesqui altera 2 ch.
6. Oktawa 4'6. Siflet 1'
7. Rurflet 4'7. Obój 8'
8. Kwinta 2 2/3'
9. Super oktawa 2'
10. Mixtura 3–4 ch.
Pomoce
Połączenia: II–I, I–P, II–P
Automat pedałowy, wolna kombinacja, Piano, Forte, Tutti
Stół gry

Stół gry






Źródło
Oględziny własne
Jerzy Wierzbicki, Warszawskie organy kościelne po 1945 r.: budowa, konserwacja, stan obecny, Warszawa 1991, s. 70–71 (praca magisterska)
Autor
Klaudiusz Bieńko


Ostatnia modyfikacja: 2021-12-15 10:53:03

Kościół Matki Bożej z Lourdes (marianów) (Warszawa) - 25 głosów
Kościół Matki Bożej Anielskiej (OO. Franciszkanów-Reformatów - Wierzbno) (Warszawa) - 28  (27 ) głosów
Kościół św. Antoniego z Padwy (franciszkanów-reformatów) (Warszawa) - 22 głosów