Organy są przykładem modelu budowanego seryjnie przez firmę Laukhuff na przełomie lat 70. i 80. XX w. Mają 7 głosów realnych:
Gedeckt 8’
Prinzipal 4’
Rohrflöte 4’
Quinte 2 2/3’
Terz 1 3/5’
Mixtur 4f 1 1/3’
Schalmey 8’
Do parafii instrument został przywieziony prawdopodobnie z Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Essen w 2008 r. Początkowo znajdował się w tymczasowej kaplicy, następnie w kościele dolnym. Ok. 2015 r. Zbigniew Patej przebudował elektrykę organów, w wyniku czego powstały dodatkowe rejestry: Pommer 16’, Prinzipal 8’, Quinte 2 2/3’ (manuał I), Quintbass 5 1/3’, Prinzipal 2’ (pedał), a także dwie dodatkowe wolne kombinacje, kombinacje stałe, automat pedałowy i wyłączniki głosów językowych. W 2022 r. firma Andrzeja Kamińskiego przeniosła organy do kościoła górnego.
Wiatrownica skrzyniowa. Stół gry wbudowany centralnie w cokół szafy organowej.
Skala manuałów: C–g3; skala pedału: C–f1.
Manuał I | Manuał II | Pedał |
---|---|---|
1. Pommer 16’ 1 | 1. Gedeckt 8’ | 1. Subbass 16’ 12 |
2. Prinzipal 8’ 2 | 2. Rohrflöte 4’ | 2. Flötbass 8’ 13 |
3. Rohrflöte 8’ 3 | 3. Principal 2’ 7 | 3. Quintbass 5 1/3’ 14 |
4. Prinzipal 4’ | 4. Terz 1 3/5’ | 4. Choralbass 4’ 15 |
5. Gemshorn 4’ 4 | 5. Spitzquinte 1 1/3’ 8 | 5. Gedecktbass 4’ 13 |
6. Quinte 2 2/3’ | 6. Scharff 4f 2/3’ 9 | 6. Nasat 2 2/3’ 16 |
7. Sesquialter 2f5 | 7. Schalmey 4’ 10 | 7. Prinzipal 2’ 15 |
8. Höhlflöte 2’ 6 | 8. Unda maris 8’ 11 | 8. Rohrflöte 2’ 17 |
9. Mixtur 4f 1 1/3’ | 9. Hintersatz 5f 2’ 18 | |
10. Schalmey 8’ | 10. Schalmey 8’ 19 | |
11. Schalmey 4’ 19 |
Ostatnia modyfikacja: 2022-04-02 18:16:15