Organy dysponowały pierwotnie 15 głosami, a ich ówczesny prospekt stanowi środkową część dzisiejszego. Instrument był dwukrotnie przebudowywany: w 1949 r. przez firmę Biernackich i około roku 1985 lub w latach 70. przez Józefa Mamela oraz Władysława Cepucha. W ramach tych prac rozbudowano instrument, dodając boczne segmenty szafy organowej. Każdy z dobudowanych segmentów zawiera po cztery głosy. Wstawiono także nowy, wykonany przez Józefa Mamela kontuar, który znajduje się po lewej stronie chóru (grający siedzi bokiem do prezbiterium). Ciekawostką jest, ze Józef Mamel wykonał trzy bardzo podobne kontuary:
Organy zasilane dmuchawą elektryczną.
Skala manuałów: C–a3; skala pedału: C-f1.
Manuał I | Manuał II | Pedał |
---|---|---|
1. Bourdon 16’ | 1. Pryncyp. skrzypc. 8’ | 1. Subbas 16’ |
2. Pryncyp. 8’ | 2. Aeolina 8’ | 2. Czelo 8’ |
3. Holflet 8’ | 3. Fox Celestis 8’ | 3. Fletbas 8’ |
4. Viola 8’ | 4. Bourdon 8’ | 4. Bas 8’ |
5. Oktawa 4’ | 5. Flet 4’ | |
6. Rurflet 4’ | 6. Nasard 2 2/3’ | |
7. Kwintadena 4’ | 7. Ziflet 1’ | |
8. Kwinta 2 2/3 | 8. Voxhumana 8’ | |
9. Super octawa 2’ | ||
10. Mixtura 3Ch. | ||
11. Trompet 8’ |
Oględziny własne 27.09.2014
Ostatnia modyfikacja: 2025-05-01 14:43:15