Manuał I | Manuał II | Pedał |
---|---|---|
1. Clarinette 8' | 1. Aeoline 8' | 1. Rankett 16' |
2. Mixtur 4× | 2. Salizet 8' | 2. Violoncello 8' |
3. Bordun 16' | 3. Vox coelestis 8' | 3. Violon 16' |
4. Octave 4' | 4. Portunal 8' | 4. Subbass 16' |
5. Principal 8' | 5. Quintatön 8' | |
6. Gambe 8' | 6. Geigenprinzipal 8' | |
7. Doppelflöte 8' | 7. Fl. Travers 8' | |
8. Gemshorn 8' | 8. Zymbel 3× | |
9. Vox humana 8' |
Ostatnia modyfikacja: 2017-02-07 19:12:18
Szafa zapewne po starszym, jeszcze barokowym instrumencie. Miałem możliwość zagrania na tych organach, po kontuarze można wywnioskować, że pierwotna część pneumatyczna pochodzi z warsztatu Schlaga (charakterystyczna forma szafki i ramiaków klawiaturowych), natomiast włączniki registrowe i obecna dyspozycja może być dziełem firmy Sauer (lub tożsamej z tamtejszego okresu). Obce koncepcji Sauera są jednak metalowe, emaliowane tabliczki, które mogły zostać dodane jeszcze później, brak jednak ku temu potwierdzenia. Mimo złego stanu te organy charakteryzują się bardzo pogodnym i ciepłym brzmieniem, niewątpliwie jest to jeden z ciekawszych instrumentów na mapie organowego Wrocławia.