Organy wybudował Józef Stanisławski z Poznania w 1907 roku. Był to instrument o trakturze pneumatycznej. Oryginalna dyspozycja była świadectwem typowego dla Stanisławskiego poszukiwania polskich odpowiedników nazw niektórych popularnych głosów, stąd w nawiasach kwadratowych zaproponowano nazwę odpowiednika brzmieniowego:
Manuał I | Manuał II | Pedał |
Trąbka 8' | Kobza [Gemshorn] 8' | Pryncypał bas 16' |
Kornet 8' 4' 2' 2 2/3' 1 3/5' | Fujarka [Salicet] 8' | Sztort [Subbas] 16' |
Mixtura 2' 1 1/3' 1 3/5' | Flecik 2' | Kontrabas 16' |
Kwarta 2 2/3' | Vox coelestis 8' | Kwintbas 10 2/3' |
Oktawa 4' | Flauto amabile 8' | Pomort [Oktawbas] 8' |
Flet szpiczasty 4' | Skrzypce [Prync. skrz.] 4' | Basetla [Cello] 8' |
Quintadena 8' | Flauto traverso 4' | Puzon 16' |
Flet większy 8' | Progressio 2 2/3' 2' 1 1/3' | |
Baryton [Viola di gamba] 8' | Klarnet 8' | |
Pryncypał 8' | ||
Bourdon 16' |
Połączenia: Suboct copula II-I, Superoctav copula II-I, Manual copula II-I, Pedal copula I, Pedal copula II, Super pedal copula
Urządzenia dodatkowe: Tremolo, Wył. języków, Calcant (dzwonek)
Około 2000 roku Jan Drozdowicz z Poznania wykonał remont, wymienił stół gry na adaptowany z instrumentu elektronicznego firmy TAT Electronic z Torunia, a trakturę zmienił na elektropneumatyczną, przez co organy zatraciły charakter zabytkowy.
Manuał I | Manuał II | Pedał |
---|---|---|
1. Burdon 16 | 1. Gambe 8 | 1. Violon 16 |
2. Pryncypał 8 | 2. Salicjonał 8 | 2. Pryncypał 16 |
3. Gambe 8 | 3. Gemshorn 4 | 3. Subbas 16 |
4. Flet 8 | 4. Flet kryty 2 | 4. Quinte 10 2/3 |
5. Quinte 2 2/3 | 5. Pryncypał skrzypcowy 4 | 5. Oktavbas 8 |
6. Oktawa 4 | 6. [brak napisu] | 6. Violon 8 |
7. Szpicflet 4 | 7. Oktawa 2 | 7. Puzon 1 |
8. Flet leśny 2 | 8. Progresja 2-3 ch | |
9. Mixtura 3-ch | 9. Klarnet 8 | |
10. Kornet 2-ch | ||
11. Trąbka 8 |
Ostatnia modyfikacja: 2019-12-05 13:25:37