Organy translokowane prawdopodobnie z terenów Dolnego Śląska przez Biernackiego w 1950 r. (być może wtedy zostały spolszczone napisy na rejestrach). Ciekawostką jest oryginalna dyspozycja Schlaga, utrzymana w duchu romantyzmu (z niewielkimi modyfikacjami, na co wskazuje m.in. głos pedału uruchamiany przez rejestr manuału III).
Skala manuałów: C-f3; skala pedału: C-f1 (promienisty). Ciekawostką są dwie sprawne dmuchawy elektryczne, obie jednak są na tyle mocne, że przy użyciu tylko jednej z nich nie spada poziom powietrza przy masywnej grze tutti. Ponadto są pedały do kalikowania.
Od 2010 roku na tym instrumencie odbywają się przesłuchania Ogólnopolskich Konkursów Młodych Organistów im. Franciszka Karpińskiego.
| Manuał I | Manuał II | Manuał III | Pedał |
|---|---|---|---|
| 1. Trompet 8' | 1. Pryncypał 8' | 1. Flet amour 16' | 1. Majorbas 32' |
| 2. Mixtura 4 ch. | 2. Burdon 8' | 2. Pryncypał 8' | 2. Pryncypał 16' |
| 3. Superoktawa 2' | 3. Kwintaton 8' | 3. Amabilis 8' | 3. Subbas 16' |
| 4. Kwinta 2 2/3' | 4. Dolce 8' | 4. Flet łagodny 8' | 4. Kontrabas 16' 2 |
| 5. Rurflet 4' | 5. Gamba 8' | 5. Aeolina 8' | 5. Kwintbas 10 2/3' |
| 6. Oktawa 4' | 6. Róg kozi 4' | 6. Voxcelestis 8' | 6. Oktawbas 8' |
| 7. Nasard 5 1/3' 1 | 7. Oktawa 4' | 7. Trawersflet 4' | 7. Cello 8' |
| 8. Gedekt 8' | 8. Flet 4' | 8. Prestant 4' | 8. Fletbas 8' |
| 9. Holflet 8' | 9. Nasard 2 2/3' | 9. Obój 8' | 9. Tercbas 6 2/5' 3 |
| 10. Salicet 8' | 10. Pikolo 2' | 10. Kwintflet 2 2/3' | 10. Fletbas 4' 4 |
| 11. Pryncypał 8' | 11. Tercja 1 3/5' | 11. Oktawina 2' | 11. Puzon 16' |
| 12. Burdon 16' | 12. Cymbel 3 ch. | 12. Super kwinta 1 1/3' | |
| 13. Klarnet 8' | 13. Flautino 1' | ||
| 14. Szarf 3 ch. |
Oględziny własne
Ostatnia modyfikacja: 2023-12-28 18:59:54