Pierwotnie organy miały trakturę mechaniczną. W 1978 r. Stanisław Wilewski przebudował instrument na system pneumatyczny. Dyspozycja była wówczas następująca:
Manuał (C–a3) | Pedał (C–d1) |
Principał 8’ | Subbas 16’ |
Salicet 8’ (brak) | Violon 8’ |
Oktawa 4’ | |
Flet major 8’ (brak) | |
Bordon 8’ | |
[Oktawa 2’] | |
Flet 4’ | |
Mixtura 3 rz. | |
Holflet 8’ | |
Bordon 16’ (faktycznie Gamba 8’) |
|
Piano, Forte, Subo, Super, Kopel M-P, Tremolo |
W 2020 r. organy przebudowano i połączono z instrumentem cyfrowym firmy Viscount, tworząc tzw. organy hybrydowe. Instrument cyfrowy zainstalowała firma ASTORG Leszka Osiaka z Międzyborowa k. Żyrardowa, natomiast część piszczałkową wyremontował i przystosował do połączenia Zbigniew Nita z Kruszewca k. Opoczna. Łączna liczba głosów piszczałkowych i elektronicznych to 50.
Skala manuałów: C–c4; skala pedału: C–g1.
Manuał I | Manuał II | Manuał III | Pedał |
---|---|---|---|
realizowany cyfrowo | realizowany cyfrowo | 1. Prinzipal 8’ | 1. Subbass 16’ |
2. Gedackt 8’ | 2. Prestant 8’ | ||
3. Salicional 8’ | 11 głosów cyfrowych | ||
4. Bourdon 8’ | |||
5. Oktave 4’ | |||
6. Block Flute 4’ | |||
7. Piccolo 2’ | |||
8. Scharf III | |||
3 głosy cyfrowe | |||
Dzwony (cyfrowe) |
Poprawki opisu, zdjęcie stołu gry (2018): Paweł Pasternak
Uzupełnienie informacji w opisie, zdjęcie stołu gry (2023): Szymon Ochab
Ostatnia modyfikacja: 2023-03-04 14:20:23
Najgorsze co można instrumentom zrobić, przebudować na hybrydę bądź na magnusa