Kaplica Dobrego Zbawiciela (Chapelle du Bon Sauveur) Bégard (Bretagne)

Prospekt

Prospekt

Opis Instrumentu

Kaplica została zbudowana w 1888 roku i jest częścią kompleksu medycznego Fondation Bon Sauveur. Organy zostały zbudowane w 1899 roku przez Charlesa Mutina, który był następcą Aristide'a Cavaillé-Colla. Oryginalna dyspozycja przestawiała się następująco:

Grand-orgue Récit expressif Pedal
Bourdon 16 Flûte traversière 8 Contrebasse 16
Montre 8 Viole de gambe 8 Soubasse 16*
Flûte harmonique 8 Voix-céleste 8 Basse 8**
Bourdon 8 Flûte octaviante 4 Basson 16***
Salicional 8 Octavin 2  
Prestant 4 Basson 16  
Plein jeu Trompette 8  
  Basson et Hautbois 8  
  Clairon 4  

Copulae II/I, Trémolo II, Tirasse Grand Orgue, Tirasse Récit


*) transmisaja Bourdon 16'
**) transmisja Flûte harmonique 8'
***) transmisja Basson 16'

Organy zostały zmodyfikowane przez firmę Beuchet-Debierre z Paryża w 1969 roku, która nadała im bardziej neoklasyczny styl. Instrument został całkowicie odnowiony w 2009 roku.

Stól gry umieszczony przed szafą organową.

Skala manuałów: C-g3; skala pedału: C-f1.


Budowniczy
Charles Mutin
Rok zakończenia budowy
1899
Stan instrumentu
Bardzo dobry
Liczba głosów
21  (19)
Liczba klawiatur
2+P
Traktura gry
mechaniczna
Traktura rejestrów
mechaniczna
Dyspozycja instrumentu
Manuał IManuał IIPedał
Grand Orgue Récit Expressif  
1. Bourdon 16'1. Flûte à cheminée 8'1. Contrebasse 16'
2. Montre 8'2. Viole de gambe 8'2. Soubasse 16' *
3. Flûte harmonique 8'3. Voix-céleste 8'3. Basse 8' **
4. Bourdon 8'4. Flûte creuse 4'4. Basson 16'
5. Prestant 4'5. Flageolet 2'
6. Flûte douce 4'6. Sesquialtera 2x
7. Doublette 2'7. Basson et Hautbois 8'
8. Plein jeu8. Trompette 8'
9. Clairon 4'
Pomoce
Połączenia: Copulae II/I, Tirasse Grand Orgue, Tirasse Récit
Appel anches (włączenie głosów Trompette 8' i Clairon 4')
Retrait anches (wyłączenie głosów Trompette 8' i Clairon 4')
Żaluzja manuału II
Tremolo manuału II
Przypisy
*) C-f transmisja Bourdon 16'
**) transmisja Flûte harmonique 8'
Stół gry

Stół gry






Źródło
Praca nagraniowe przy instrumencie
Autor
Piotr Grabowski


Ostatnia modyfikacja: 2020-08-02 14:53:42