Poprzednio w kościele znajdowały się organy Józefa Buły z 1975 r. Miały one 10 głosów, dwa manuały i pedał, trakturę pneumatyczną i wiatrownice stożkowe. Dyspozycja była następująca:
Manuał I (C–a3) | Manuał II (C–a3) | Pedał (C–f1) |
Pryncypał 8’ | Salicet 8’ | Subbas 16’ |
Burdon 8’ | Gedekt 8’ | Oktawbas 8’ |
Oktawa 4’ | Rurflet 4’ | |
Mikstura 3ch. | Pikolo 2’ |
Połączenia: II-I, I-P, II-P
Stałe kombinacje: Piano, Forte, Tutti
Urządzenia dodatkowe: automat pedału, wolna kombinacja, tremolo, crescendo
Obecne organy, prawdopodobnie z lat 60. XX w., zostały sprowadzone za pośrednictwem niemieckiej firmy przez Cezarego Roczona z Lublina. On także zamontował instrument na chórze muzycznym, natomiast strojenia dokonał Bartosz Janas. Napisy na rejestrach sugerują norweskie pochodzenie instrumentu. Być może są to organy firmy J.H. Jørgensen, która znana jest z budowy podobnych instrumentów. Działają w systemie multiplex. Realne są następujące głosy: Principal 8’, Gedecht 8’, Viola 8’, Oboe 8’, natomiast pozostałe to transmisje lub ekstensje tych głosów. Niemy prospekt z organów firmy Verschueren z przełomu XIX i XX w. został sprowadzony od prywatnego właściciela z Holandii, natomiast szafę organową pozostawiono z poprzedniego instrumentu i odnowiono. W najbliższym czasie planowana jest dobudowa mikstury.
Skala manuałów: C–g3; skala pedału: C–f1.
Manuał I | Manuał II | Pedał |
---|---|---|
1. Bourdon 16’ | 1. Bourdon 8’ | 1. Subbass 16’ |
2. Principal 8’ | 2. Salicional 8’ | 2. Oktavbass 8’ |
3. Gedecht 8’ | 3. Principal 4’ | 3. Gedecktbass 8’ |
4. Viola 8’ | 4. Gedechtflöyte 4’ | 4. Violbass 8’ |
5. Oktav 4’ | 5. Viola 4’ | 5. Koralbass 4’ |
6. Rörgedecht 4’ | 6. Flautino 2’ | 6. Kvint 5 1/3’ |
7. Oktav 2’ | 7. Sifflöyte 1’ | 7. Fagott 16’ |
8. Nasat 2 2/3’ | 8. Superkvint 1 1/3’ | 8. Oboe 8’ |
9. Oboe 8’ | 9. Regal 8’ | |
10. Skalmei 4’ |
Informacje o poprzednim instrumencie i jego zdjęcia: Patryk Lipa
Ostatnia modyfikacja: 2024-08-01 20:32:02