Metropolitalne Studium Organistowskie – sala koncertowa Wrocław (dolnośląskie)

Ogólny widok instrumentu

Ogólny widok instrumentu

Opis Instrumentu

Stół gry wbudowany w przednią część szafy organowej.

Skala manuałów: C-a3; skala pedału: C-f1.


Budowniczy
Dariusz Zych
Rok zakończenia budowy
2020
Stan instrumentu
Bardzo dobry
Liczba głosów
18  (14)
Liczba klawiatur
2+P
Traktura gry
mechaniczna
Traktura rejestrów
mechaniczna
Dyspozycja instrumentu
Manuał IManuał IIPedał
1. Pryncypał 8'1. Salicet 8'1. Subbas 16'
2. Bourdon 8'2. Rurflet 8'2. Pryncypał 8' *
3. Oktawa 4'3. Flet kryty 4'3. Bourdon 8' *
4. Flet 2'4. Nasard 2 2/3'4. Oktawa 4' *
5. Mixtura 3x5. Oktawa 2'5. Basson 16' **
6. Basson-Hautbois 8’6. Tercja 1 3/5'
7. Vox humana 8’
Pomoce
Połączenia: II/I, I/P, II/P
Tremolo i żaluzja manuału II
Przypisy
*) transmisja z manuału I
**) transmisja i ekstensja głosu Basson-Hautbois z manuału I
Stół gry

Stół gry






Źródło
Prace przy budowie instrumentu
Autor
Dariusz Zych


Ostatnia modyfikacja: 2020-09-21 10:13:13

Kościół NMP Wspomożycielki Wiernych (Księże Małe) (Wrocław) - 12 głosów
Kościół św. Wojciecha (Wrocław) - 54 głosów
Kolegiata Świętego Krzyża – kościół dolny św. Bartłomieja (Wrocław) - 10 głosów

GrZa2882
GrZa2882 2021-10-09 18:38:50 Edytowany
Jaki Basson 16'? W pedale jest transmisja głosu językowego z manuału pierwszego bez ekstensji, dzisiaj grałem na tym instrumencie i nie posiada on żadnego języczka 16'. Proszę poprawić opis. Poza tym instrument jest świetny, bardzo precyzyjny a traktura gry prawie nie jest cięższa od pneumatycznej - grając ma się wrażenie jakby instrument posiadał dźwignię barkera której nie ma, nawet przy wszystkich połączeniach włączonych opory gry są znikome.