Kościół św. Józefa Robotnika Kraśnik (lubelskie)

Prospekt

Prospekt

Opis Instrumentu

Organy wybudował Anton Feith z Paderbornu w latach 50. XX wieku. Instrument został sprowadzony z miejscowości Bottrop-Boy k. Essen i zmontowany przez Jerzego Kuklę z Lublina ok. 2003 r. Podczas przeniesienia zamieniono miejscami sekcje manuału II i III oraz dobudowano głos Groß-Prinzipal 16’, który figurował w oryginalnej dyspozycji organów, lecz nie został wstawiony. Wiatrownica manuału II klapowo-zasuwowa, wiatrownice pozostałych sekcji stożkowe.

Skala manuałów: C-g3; skala pedału: C-f1.


Budowniczy
Anton Feith
Stan instrumentu
Dostateczny
Liczba głosów
32  (31)
Liczba klawiatur
3+P
Traktura gry
elektryczna
Traktura rejestrów
elektryczna
Dyspozycja instrumentu
Manuał IManuał IIManuał IIIPedał
1. Gedackt-Pommer 16'1. Sing. Gedackt 8'1. Rohrgedackt 8'1. Groß-Prinzipal 16'
2. Prinzipal 8'2. Prästant 4'2. Weiden-Pfeife 8'2. Subbaß 16'
3. Holzflöte 8'3. Koppelflöte 4'3. Kupfer-Prinzipal 4'3. Zartbaß 16' *
4. Octave 4'4. Prinzipal 2'4. Rohr-Quintade 4'4. Weitoctave 8'
5. Gemshorn 4'5. Superquinte 1 1/3'5. Waldflöte 2'5. Gedacktbaß 8'
6. Nasard 2 2/3'6. Sifflöte 1'6. Sesquialter 2 f6. Choralbaß 4'
7. Superoctave 2'7. Musette 8'7. Kling. Zimbel 3 f7. Hintersatz 4 f
8. Mixtur 5-6 f8. Krummhorn 8'8. Posaune 16'
9. Trompete 8'
Pomoce
Połączenia: I-Ped., II-Ped., III-Ped., II-I, III-I, III-II
Urządzenia dodatkowe: dwie wolne kombinacje oraz dwie niezależne kombinacje dla pedału, crescendo, żaluzja manuału III, wyłączniki indywidualne głosów językowych, tremolo manuału II, tremolo manuału III
Register zbiorowy: Tutti
Przypisy
*) transmisja głosu Subbaß 16' na niższym ciśnieniu
Stół gry

Stół gry






Autor
Krzysztof Deszczak


Ostatnia modyfikacja: 2019-09-16 10:11:05

Kościół Miłosierdzia Bożego (Kraśnik) - 21 głosów
Sanktuarium Wniebowzięcia NMP (Kraśnik) - 28 głosów
Kościół Matki Bożej Bolesnej (Kraśnik) - 31  (28 ) głosów