Sanktuarium Bożego Miłosierdzia (Łagiewniki) Kraków (małopolskie)

Prospekt

Prospekt

Opis Instrumentu

Instrument został zbudowany przez firmę Dariusza Zycha z Wołomina. Jego montaż w świątyni rozpoczął się w październiku 2017 roku. Organy zaprojektował organista bazyliki Krzysztof Michałek we współpracy z firmą Zych, natomiast prospekt - Piotr Zych. Poświęcenie instrumentu przez abp. Marka Jędraszewskiego miało miejsce 19 sierpnia 2018 roku.

Rozmieszczenie sekcji: w lewej szafie sekcja manuału IV oraz Solo (sekcja nieprzyporządkowana do konkretnego manuału, złożona z głosów wysokociśnieniowych), w prawej szafie pozostałe sekcje.

Stół gry wolnostojący, umieszczony na środku chóru pomiedzy szafami. Grający siedzi przodem do prezbiterium. Instrument zasilają miechy pływakowe. W organach zastosowano najnowszą elektronikę firmy Eltec.

Skala manuałów: C-c4; skala pedału: C-g1.


Budowniczy
Dariusz Zych
Rok zakończenia budowy
2018
Stan instrumentu
Bardzo dobry
Liczba głosów
72
Liczba klawiatur
4+P
Traktura gry
elektryczna
Traktura rejestrów
elektryczna
Dyspozycja instrumentu
Manuał IManuał IIManuał IIIManuał IVPedał
Solo 
1. Montre 16'1. Prinzipal 8'1. Quintaton 16'1. Salicional 16'1. Grand Diapason 8'1. Soubbasse 32'
2. Bourdon 16'2. Salicional 8'2. Flûte Traversière 8'2. Gemshorn 8'2. Stentor Gambe 8'2. Flûte 16’
3. Montre 8'3. Bourdon 8'3. Cor de nuit 8'3. Flauto amabile 8'3. Tibia Plena 8'3. Principal 16'
4. Viola di gamba 8'4. Prestant 4'4. Gambe 8'4. Viole d`Orchestra 8'4. Tuba Mirabilis 8' *4. Contrebasse 16'
5. Flûte harm. 8'5. Flûte à chem. 4'5. Voix céleste 8'5. Aeoline 8'Carillon (g-g2)5. Soubbasse 16'
6. Bourdon 8'6. Nazard 2 2/3'6. Flûte octaviante 4'6. Vox Coelestis 8'6. Quinte 10 2/3'
7. Octave 4'7. Quarte de N. 2'7. Viole d'amour 4'7. Violine 4'7. Flûte 8’
8. Flûte 4'8. Tierce 1 3/5'8. Nasard harm. 2 2/3'8. Traversflöte 4'8. Violoncelle 8'
9. Flûte octaviante 4'9. Larigot 1 1/3'9. Octavin 2'9. Quinte Viola 2 2/3'9. Bourdon 8'
10. Doublette 2'10. Piccolo 1'10. Plen Jeu IV-V 2'10. Gambette 2'10. Tierce 6 2/5'
11. Fourniture IV –V 2 2/3'11. Plen Jeu IV 1 1/3'11. Basson 16' 11. Cornet de Violes11. Octave 4'
12. Cymbale IV12. Cromorne 8' 12. Trompette harm. 8' 12. Clarinette 8' 12. Bombarde 32'
13. Cornet V 8'13. Hautbois 8' 13. Bombarde 16'
14. Bombarde 16' 14. Voix Humaine 8' 14. Trompette 8'
15. Trompette 8' 15. Clairon 4'
Pomoce
Połączenia w formie wyciągów rejestrowych: II/I, III/I, IV/I, III/II, IV/II, IV/III, I/P, II/P, III/P, IV/P
Połączenia w formie przycisków nad manuałem IV: II/I 16', II/I 16', III/I 16', IV/I 16', I/I 4', III/I 4', IV/I 4', II/II 16', III/III 16', III/III 4', IV/IV 16', IV/IV 4', I/P 4', II/P 4', III/P 4', IV/P 4'
Połączenia przypisujące sekcję Solo do innych sekcji: Solo-I, Solo-II, Solo-III, Solo-IV, Solo-P
Szafy ekspresyjne manuałów III oraz IV
Tremulanty manuałów II, III oraz IV
Crescendo
Setzer
Gong, Tympan
Suwaki do obsługi szaf ekspresyjnych oraz crescenda w szufladce
Panel do obsługi setzera oraz dodatkowych funkcji w szufladce
Stół gry

Stół gry

Panel obługi setzera

Panel obługi setzera

Fragment sekcji manuału II

Fragment sekcji manuału II






Źródło
Oględziny własne dzięki uprzejmości Krzysztofa Michałka oraz Dariusza Zycha
Autor
Tomasz Barcik


Ostatnia modyfikacja: 2018-08-27 15:34:12

Kościół NMP Matki Kościoła (Prądnik Biały) (Kraków) - 29 głosów
Kościół Najświętszego Imienia Maryi (pijarów – Rakowice) (Kraków) - 13 głosów
Kościół Stygmatów św. Franciszka z Asyżu (OO. Franciszkanów-Reformatów – Bronowice Wielkie) (Kraków) - 27 głosów