Organy sprowadzone z tzw. Ziem Odzyskanych i zmontowane ok. 1950 r. przez Stanisława Krukowskiego z Piotrkowa Trybunalskiego. Piszczałki pochodzą z różnych warsztatów. W 1988 r. dyspozycja była następująca:
Manuał I (C-g3) | Manuał II (C-g3) | Pedał (C-f1) |
Principal 8 | Viola alta 8 | Subbas 16 |
Salicet 8 | Flöte 4 | |
Gedeckt 8 | Schwiegel 2 | |
Octava 4 | ||
Mixtura 2 2/3 - 2 chóry |
Manual Koppel, Pedal Koppel I, Pedal Koppel II, Tremolo, Tutti
Ok. 2000 r. wymieniono stół gry na używany pochodzenia niemieckiego, a w 2017 r. Rafał Hac z Lipiec Reymontowskich dobudował w pedale głos Bartpfeife (także używany pochodzenia niemieckiego) oraz zainstalował nowy miech i dmuchawę. Nazwy głosów na manubriach nie odpowiadały rzeczywistej dyspozycji instrumentu, a w manuale II w miejsce dawnego głosu 2' znajdowała się Aeolina 8'. W 2025 r. Andrzej Sutowicz wykonał remont generalny, rozbudował organy do 12 głosów i wbudował stół gry w prawy bok szafy organowej (dawniej był wolnostojący). Dodano także skromną dekorację snycerską do prospektu.
Skala manuałów: C–g3; skala pedału: C–f1.
Manuał I | Manuał II | Pedał |
---|---|---|
1. Pryncypał 8’ | 1. Flet 8’ | 1. Subbas 16’ |
2. Gedackt 8’ | 2. Salicet 8’ | 2. Oktawbas 8’ |
3. Oktawa 4’ | 3. Aeolina 8’ | |
4. Rurflet 4’ | 4. Gemshorn 4’ | |
5. Mixtura 3 ch. | 5. Róg nocny 2’ |
ks. A. Pietrzyk MSF, Działalność organmistrzowska Stanisława i Stefana Krukowskich, Lublin 1988 (praca doktorska KUL), cz. II, s. 72.
Aktualizacja opisu i zdjęcia: Jakub Garbacz
Ostatnia modyfikacja: 2025-08-14 23:39:49