Organy sprowadzone z tzw. Ziem Odzyskanych i zmontowane ok. 1950 r. przez Stanisława Krukowskiego z Piotrkowa Trybunalskiego. Piszczałki pochodzą z różnych warsztatów. Ok. 2000 r. wymieniono stół gry na używany pochodzenia niemieckiego, a w 2017 r. Rafał Hac z Lipiec Reymontowskich dobudował w pedale głos Bartpfeife (używany pochodzenia niemieckiego) oraz zainstalował nowy miech i dmuchawę. Nazwy głosów na manubriach nie odpowiadają rzeczywistej dyspozycji instrumentu, dlatego zaproponowano nazewnictwo oparte na sygnaturach na piszczałkach oraz analizie brzmienia. Wiatrownice stożkowe. Piszczałki manuałów na wspólnej wiatrownicy. Jeden miech pływakowy oraz dmuchawa elektryczna ulokowane w szafie organowej. Stół gry wolnostojący; grający siedzi przodem do prezbiterium.
Skala manuałów: C-g3; skala pedału: C-f1.
Manuał I | Manuał II | Pedał |
---|---|---|
1. Mixtur 1 1/3' 4f.1 | 1. Gedackt 8'4 | 1. Subbass 16' |
2. Oktav 4' | 2. Salizional 8'5 | 2. Zartbass 16'7 |
3. Nachthorn 4'2 | 3. It. Prinzipal 4'6 | 3. Oktavbass 8' |
4. Spitzflöte 8'3 | 4. [brak manubrium] | 4. Choralbass 4' |
5. Prinzipal 8' | 5. Cimbel |
Ostatnia modyfikacja: 2018-07-16 20:37:53