Na stole gry zachowała się sygnatura budowniczego: Karl Spiegel Orgelbaumeister Oppeln. Organy w dobrym stanie. Stół gry wbudowany w prawy bok szafy organowej. Na środku między włącznikami rejestrowymi znajduje się tabliczka z suwakiem wskazującym kolejno głosy włączane przy pomocy crescenda.
Manuał I | Manuał II | Pedał |
---|---|---|
1. Bordun 16' | 1. Lieblich Gedect 16’ | 1. Subbass 16' |
2. Principal 8' | 2. Geigen Principal 8' | 2. Violon 16' |
3. Gemshorn 8' | 3. Aeoline 8' | 3. Harmonikabass 16' |
4. Gamba 8' | 4. Vox coelestis 8' | 4. Cello 8' |
5. Doppelflöte 8' | 5. Picolo 2' (głos nieoryginalny) | 5. Octavbass 8' |
6. Octave 4' | 6. Fugara 4' | |
7. Hohlflöte 4' | ||
8. Rausch quinte 2 2/3 | ||
9. Mixtur 2' |
Ostatnia modyfikacja: 2017-03-08 22:22:31
Grałem w tej parafii parę miesięcy, ten głos pikolo to jest największa porażka zmiany dyspozycji, bo 2 manuał teraz jest bez żadnego fletu, przez co wszystkie psalmy oraz inne cichsze podgrywania muszą być wykonywane albo na man I z Doppelflöte 8' przestawiając co chwile rejestry, albo korzystać ze stałej kombinacji (która się często zacina), w której jest Gemshorn 8' w I man a w II nie ma żadnego głosu. Instrument w mojej ocenie nadaje się do ponownego remontu z zamianą głosu pikolo oraz przeintonowania, gdyż warsztat H Hobera nie potrafi tego wykonywać. Mikstura względem całego instrumentu jest całkowicie za głośna!!!