Organy zainstalowane zapewne w ramach odbudowy kościoła po pożarze z 1931 r., która zakończyła się w 1933 r. Ich budowa nigdy nie została ukończona: z 20 zaplanowanych głosów wykonano jedynie pięć w manuale I. Instrument był remontowany w sierpniu 2013 r. przez Marka Bączka z Ciechanowa.
Wiatrownica stożkowa. Stół gry wolnostojący; grający siedzi przodem do prezbiterium.
Skala manuałów: C–g3; skala pedału: C–d1.
Manuał I | Manuał II | Pedał |
---|---|---|
1. Bourdon 16” | 1. Pryncypał skrzypc. 8” | 1. Pryncypał 16” |
2. Pryncypał 8” | 2. Concertflet 8” | 2. Subbas 16” |
3. Gamba 8” | 3. Aeolina 8” | 3. Violonczela 8” |
4. Salcjonał 8” | 4. Voxcelestis 8” | 4. Octawbas 8” |
5. Octawa 4” | 5. Flet Kryty 8” | |
6. Holflet 8” | 6. Flet Harmonijny 4” | |
7. Rurflet 4” | 7. Flet Dolce 4” | |
8. Sonor Klarnet 8” | ||
9. Mixtura 2 2/3 |
P. Pasternak, Fabryka głosów. Stuletnie dzieje warszawskiej firmy organmistrzowskiej Kamińskich, Tarnów 2024 (tam też szczegółowa bibliografia)
Ostatnia modyfikacja: 2024-09-19 21:48:00