21 lutego 1983 r. do firmy Kamińskich napisał ks. Michał Radej, pierwszy proboszcz parafii i budowniczy kościoła. Zaprosił Zygmunta Kamińskiego do przyjazdu i obejrzenia miejsca pod przyszły instrument. Budowę ukończono cztery lata później.
W prospekcie wyróżniona sekcja pedału (wbudowana w balustradę chóru, piszczałki prospektowe wykonane z miedzi) oraz sekcję manuałów, w której cokół wbudowany jest stół gry. Wiatrownice klapowo-zasuwowe.
Skala manuałów: C–g3; skala pedału: C–f1.
Manuał I | Manuał II | Pedał |
---|---|---|
1. Pryncypał 8’ | 1. Flet kryty 8’ | 1. Subbas 16’ |
2. Salicet 8’ | 2. Kwintadena 8’ | 2. Oktawa 8’ |
3. Flet rurk. 8’ | 3. Pryncypał 4’ | 3. Flet kryty 8’ |
4. Oktawa 4’ | 4. Flet rurk. 4’ | 4. Chorał 4’ |
5. Róg kozi 4’ | 5. Sesquialt. 2 2/3’ | 5. Mixtura 4× |
6. Flet leśny 2’ | 6. Oktawa 2’ | 6. Puzon 16’ |
7. Mixtura 5× | 7. Kwinta 1 1/3’ | |
8. Trąbka 8’ | 8. Szarf 4× | |
9. Róg krzywy 8’ |
P. Pasternak, Fabryka głosów. Stuletnie dzieje warszawskiej firmy organmistrzowskiej Kamińskich, Tarnów 2024 (tam też szczegółowa bibliografia)
Ostatnia modyfikacja: 2024-09-19 15:44:31