5 grudnia 1935 r. zawarto umowę na budowę organów według kosztorysu nr 241. Miały one być gotowe do 5 kwietnia 1936 r.. Zachował się także kosztorys nr 245 na organy większe, 18-głosowe. W latach 70. przebudowano stół gry i zmieniono dyspozycję. Mógł tego dokonać Czesław Kruszewski lub któryś z jego uczniów.
Prospekt neobarokowy. Wiatrownice stożkowe. Stół gry wolnostojący; grający siedzi przodem do prezbiterium.
Skala manuałów: C–a3; skala pedału: C–f1.
Manuał I | Manuał II | Pedał |
---|---|---|
1. Burdon 16’ | 1. Fl.Kryty 8’ | 1. Subbas 16’ |
2. Pryncy pał 8’ | 2. Salicet 8’ | 2. Cello 8’ |
3. Gamba 8’ | 3. Aeolina 8’ | 3. Chorał Bas 4’ |
4. Major FL 4’ | 4. Voksceo Lestis 8’ | |
5. Oktawa 4’ | 5. Fl. Harm. 4’ | |
6. Mikstura 3ch |
P. Pasternak, Fabryka głosów. Stuletnie dzieje warszawskiej firmy organmistrzowskiej Kamińskich, Tarnów 2024 (tam też szczegółowa bibliografia)
Ostatnia modyfikacja: 2024-09-14 14:21:28