Według tabliczki znajdującej się na prospekcie organy poświęcono 13 czerwca 1926 r. Dzień wcześniej instrument odebrał Józef Furmanik, profesor Wyższej Szkoły Muzycznej im. Chopina w Warszawie. W protokole odbioru napisał m.in.: Wszystkie piszczałki są dobrze intonowane. Tutti brzmi silnie i poważnie. Użyte materjały są bardzo dobre. Robota wszędzie dobra. Działalność wszystkich części jest bez zarzutu. Firma B-ci Kamińskich, zdaniem mojem wywiązała się z zadania bardzo dobrze. W 1959 r. instrument był naprawiany przez firmę Kamińskich. Ostatni remont przeprowadzili Michał Porębski i Kamil Jankowski z Białegostoku.
Prospekt neogotycki. Wiatrownice stożkowe. Stół gry wolnostojący; grający siedzi przodem do prezbiterium.
Skala manuałów: C–g3; skala pedału: C–d1.
Manuał I | Manuał II | Pedał |
---|---|---|
1. Bourdon 16” | 1. Salicjonał 8” | 1. Violonbas 16” |
2. Pryncypał 8” | 2. Aeolina 8” | 2. Subbas 16” |
3. Gamba 8” | 3. Voxcelestis 8” | 3. Violonczella 8” |
4. Holflet 8” | 4. Gedeckt 8” | |
5. Octawa 4” | 5. Rourflet 4” | |
6. Fugara 4” | ||
7. Mixtura 2” |
P. Pasternak, Fabryka głosów. Stuletnie dzieje warszawskiej firmy organmistrzowskiej Kamińskich, Tarnów 2024 (tam też szczegółowa bibliografia)
Ostatnia modyfikacja: 2024-09-14 12:23:36