Kościół Podwyższenia Krzyża Świętego Łuków (lubelskie)

Prospekt

Prospekt

Opis Instrumentu

Wcześniej były 10-głosowe organy z I połowy XVIII w.

Manuały C–a3, pedał C–f1.


Budowniczy
Włodzimierz Truszczyński
Rok zakończenia budowy
1966
Liczba głosów
30
Liczba klawiatur
3+P
Traktura gry
elektro-pneumatyczna
Traktura rejestrów
elektro-pneumatyczna
Dyspozycja instrumentu
Manuał IManuał IIManuał IIIPedał
1. Pryncypał 8’1. Pryncypał fletowy 8’1. Holflet 8’1. Kontrabas 16’
2. Gemshorn 8’2. Bourdon 8’2. Salicet 8’2. Subbas 16’
3. Oktawa 4’3. Praestant 4’3. Vox coelestis 8’3. Oktawbas 8’
4. Flet kryty 4’4. Rurflet 4’4. Bachflet 4’4. Fletbas 8’
5. Kwinta szumiąca 2 ch.5. Nasard 2 2/3’5. Pikolo 2’5. Chorałbas 4’
6. Mikstura 5 ch.6. Róg nocny 2’6. Kwinta 1 1/3’6. Mikstur bas 3 ch.
7. Trompet 8’7. Tercjan 2 ch.7. Cymbel 3 ch.
8. Szarf 4 ch.8. Vox humana 8’
9. Obój 8’
Pomoce
M.III-M.II, M.II-M.I, M.III-M.I,
M.III-M.II, M.I-P., M. II-P., M.III-P.,
Tremolo M. II, Tremolo M.III, Pedał crescendo, Pedał echo M.III, wyłącznik głosów językowych, automat pedału, dwie wolne kombinacje
Stałe kombinacje: Piano, Forte, Pleno, Tutti
Stół gry

Stół gry






Źródło

Jerzy Gołos, „Polskie organy...”, s. 333.

Autor
Piotr Woźniak


Ostatnia modyfikacja: 2023-08-14 14:03:33

Kolegiata Przemienienia Pańskiego (Łuków) - 22 głosów
Kościół NMP Matki Kościoła (Łuków) - 21 głosów