W 1987 r. dyspozycja organów była następująca:
Manuał | Pedał |
Pryncypał 8’ | Bord.bas 16’ |
Salcet stóp 8’ | Pryncypałbas 8’ |
Flet Major stóp 8’ | Bourdon 8’ |
Salicet 4’ | |
Portunal=flet 8’ | |
Aeolina 8’ | |
Mixtura 3 chóry | |
Urządzenia dodatkowe: Cug do wypustu wiatru, Tympan |
Być może jeszcze w XIX w. dobudowano sekcję pedałową oraz zmieniono dyspozycję (dodano Salicety), a w XX w. dostawiono Aeolinę 8’.
Manuał C–f3, pedał C–h. Kolejność głosów w dyspozycji – od strony prospektu.
Manuał | Pedał |
---|---|
1. Pryncypał 8’ | 1. Subbas 16’ |
2. Gamba 8’ | 2. Oktawbas 8’ |
3. Burdon 8’ | 3. Fletbas 8’ |
4. Oktawa 4’ | |
5. Kwinta 2 2/3’ | |
6. Aeolina 8’ | |
7. Mixtura 3x [2’+1 1/3’+1’] |
Jerzy Gołos, „Polskie organy i muzyka organowa”, Warszawa 1972, s. 314.
Jerzy Gołos, „Zarys historii budowy organów w Polsce”, Bydgoszcz 1966, s. 144.
Wiktor Łyjak, Koperta ODZ „Kąkolewnica”, 1987
Krzysztof Szydzisz, „Charakterystyka działalności organmistrzowskiej Ignacego Pałasiewicza (1820-1891)”, Lublin 1989 (praca magisterska KUL), s. 52-54, 60.
Ostatnia modyfikacja: 2023-08-13 16:53:32