Organy Leopolda Blomberga przebudowane w 1964 lub 1966 r. przez Antoniego Grygorcewicza z wykorzystaniem kontuaru firmy Sauer z lat 30. XX w. Na bocznej ścianie szafy organowej znajduje się tabliczka z napisem: „Leopold Blomberg w Warszawie”. W wiatrownicy zachowała się inskrypcja Andrzeja Blomberga z 1873 r. Zachowana została zabytkowa szafa organowa, która wg W. Łyjaka pochodzi z 1819 r., być może z dawnego kościoła reformatów. Instrument Blomberga miał pierwotnie trakturę mechaniczną, wiatrownice klapowo-zasuwowe, stół gry wbudowany w lewy bok szafy organowej oraz 11 głosów. Dyspozycja była następująca:
Manuał | Pedał |
Pryncypał 8' | Subbass 16' |
Octawa 4' | Oktawbass 8' |
Bordon 8' | Major bass 8' |
Salicet 8' | |
Portunal 8' | |
Rurflet 4' | |
Kwinta 3' | |
Mixtura III |
Ze starych piszczałek pozostał tylko Subbass 16'.
Manuały C g3, pedał C–f1.
Manuał I | Manuał II | Pedał |
---|---|---|
1. Mixtura 1–3 | 1. Salcion 8 | 1. Chorałbas 4 |
2. Kwinta 1 1/3 | 2. Flet kryty 8 | 2. Oktawbas 8 |
3. Oktawa 2 | 3. Flet harm. 4 | 3. Subbas 16 |
4. Nasat 2 2/3 | 4. Pryncypał 4 | |
5. Oktawa 4 | 5. Flet 2 | |
6. Rurflet 4 | 6. Tercja 1 1/3 | |
7. Pryncypał 8 | 7. Flet poprzeczny 1 | |
8. Gemshorn 8 | 8. Mixtura 1/2 III |
Wiktor Łyjak, Koperta ODZ „Biała Podlaska, kościół par. pw. św. Anny”, 1987 r.
Ankieta ODZ z 1970 r.
Jerzy Gołos, Polskie organy, s. 24.
Ostatnia modyfikacja: 2023-06-26 13:35:36