Organy pochodzą z kościoła St. Peter in Ketten (św. Piotra w Okowach) w Montabaur (diecezja Limburg, Niemcy). Reprezentują typ brzmienia utrzymany w estetyce Orgelbewegung, zaś wiatrownice funkcjonują w oparciu o system upustowy (Taschenlade).
W roku 2013 zostały zdemontowane, a w roku 2014 odnowione i zmontowane w tutejszym kościele. Wszystkie prace wykonała firma Jerzego Kukli z Lublina. Instrument został ustawiony w nowej szafie organowej. Elektryczny stół gry został zmodernizowany przez zastosowanie elektroniki wykonanej przez krakowską firmę Jerzy Ordon Project Office. Przy tej okazji Jerzy Kukla dokonał niewielkich zmian w dyspozycji instrumentu które dotyczą manuału III: dwuchórowy oryginalnie głos Unda Maris 8’ został rozdzielony na Salicional 8’ i Unda Maris 8’ kosztem głosu Oktave 1’ (na którego klocu został ustawiony Unda Maris), natomiast głos Grobflöte 4’ został zamieniony na Pryncypał flet 4’. Dodano również połączenie suboktawowe dla manuału III. Nazewnictwo głosów zostało na życzenie nowych właścicieli zmienione na polskie.
Organy są wykorzystywane nie tylko do towarzyszenia liturgii. W kościele okazjonalnie organizowane są recitale organowe oraz koncerty i audycje uczniów Zespołu Szkół Muzycznych im. Oskara Kolberga w Radomiu.
Manuał I | Manuał II | Manuał III | Pedał |
---|---|---|---|
1. Pommer 16’ | 1. Gedeckt 8’ | 1. Gedeckt 16’ | 1. Pryncypał 16’ |
2. Pryncypał 8’ | 2. Quintadena 8’ | 2. Rurflet 8’ | 2. Subbas 16’ |
3. Flet 8’ | 3. Pryncypał 4’ | 3. Salicional 8’ | 3. Oktawbas 8’ |
4. Gemshorn 8’ | 4. Rurflet 4’ | 4. Unda maris 8’ | 4. Fletbas 8’ |
5. Oktawa 4’ | 5. Flet leśny 2’ | 5. Pryncypał flet 4’ | 5. Oktawa 4’ |
6. Blokflet 4’ | 6. Quinta 1 1/3’ | 6. Flautino 2’ | 6. Gedeckt 4’ |
7. Quinta 2 2/3’ | 7. Scharff 4x | 7. Sesquialtera 2x | 7. Mixtura 4x |
8. Superoktawa 2’ | 8. Krummhorn 8’ | 8. Mixtura 4x | 8. Puzon 16’ |
9. Mixtura 4x | 9. Obój 8’ | 9. Trompet 8’ | |
10. Cymbel 3x | 10. Clairon 4’ | 10. Szałamaja 4’ | |
11. Trompet 8’ |
Ostatnia modyfikacja: 2023-05-30 10:21:12