Instrument pochodzi z kościoła św. Józefa w Ingolstadt (Niemcy). Pierwotnie miał 19 głosów (18 realnych), trakturę pneumatyczną i wiatrownice stożkowe, a jego dyspozycja była następująca:
Manuał I Hauptwerk |
Manuał II Schwellwerk |
Pedał |
Principal 8' | Geigenprincipal 8' | Subbass 16' |
Flöte 8' | Lieblich Gedeckt 8' | Zartbass 16' * |
Gambe 8' | Salicional 8' | Octavbass 8' |
Octave 4' | Italienisch Principal 4' | Lieblich Posaune 16' |
Rohrquintade 4' | Traversflöte 4' | |
Superoctave 2' | Blockflöte 2' | |
Mixtur 3f 1 1/3' | Terzcymbel 3f 1' | |
Schalmei 8' |
Połączenia: II/I, II/I Sub, II/I Super, I/P, II/P
Urządzenia dodatkowe: wolna kombinacja oraz kombinacja
pedałowa, crescendo, wyłączniki indywidualne głosów językowych
Stała kombinacja: Tutti
Instrument został zbudowany w stylu Orgelbewegung, jednak z użyciem części starszych organów firmy Schönle, w tym stylowych głosów zasadniczych, które dały podstawę powrotu do romantycznego oblicza brzmieniowego organów, co zostało dokonane podczas translokacji do radomskiego kościoła. Nastąpiło to w latach 2018–2020. Organy zostały rozbudowane i przedysponowane przez Jerzego Kuklę oraz umieszczone w nowej szafie organowej jego projektu. Nowy kontuar zbudował Michał Klepacki.
Manuał I | Manuał II | Pedał |
---|---|---|
1. Principal 8’ | 1. Geigen Principal 8’ | 1. Principalbass 16’ |
2. Flöte 8’ | 2. Gedackt 8’ | 2. Subbass 16’ |
3. Gambe 8’ | 3. Salicjonal 8’ | 3. Zartbass 16’ * |
4. Octave 4’ | 4. Vox coelestis 8’ | 4. Octavbass 8’ |
5. Rohrflöte 4’ | 5. Traversflöte 4’ | 5. Bassflöte 8’ |
6. Mixtur 3x | 6. Quinte 2 2/3’ | 6. Octave 4’ |
7. Trompete 8’ | 7. Doublette 2’ | 7. Posaune 16’ |
8. Oboe 8’ |
Opis przeredagowany i uzupełniony o informacje ze strony https://organindex.de/index.php?title=Ingolstadt%2C_St._Josef&fbclid=IwAR3U_SP3ZG9GmElU0uv8lp4M-EDQ9SF-PoInxKoihyYnFW0iFHkDwfJKxjQ
Ostatnia modyfikacja: 2023-02-09 10:37:03