Pierwotnie organy miały 6 głosów i jeden manuał bez pedału, jednak wiatrownica z podpisem Stankiewicza jest do dziś 9-głosowa. Na początku XX w. Aleksander Żebrowski dodał do organów pedał ze stałym połączeniem z manuałem oraz jednym głosem umieszczonym na dodatkowej wiatrownicy stożkowej za szafą organową. Kolejny remont przeprowadził Henryk Siedlar w 1967 r. Wymienił on dwa głosy, przerobił krótką oktawę i zainstalował napęd elektryczny. Ostatni gruntowny remont w 1999 r. przeprowadził Lech Skoczylas, wymieniając m.in. pedałowy Subbass 16’ na nowy.
Miech pływakowy, dmuchawa elektryczna z możliwością kalikowania. Wiatrownica manuału klapowo-zasuwowa, pedału stożkowa. Stół gry wbudowany w lewy bok szafy organowej. Prospekt późnobarokowy z elementami rokoka. Nad manubriami nazwy głosów z czasów Stankiewicza. Nad manuałem umieszczona jest tabliczka Aleksandera Żebrowskiego.
Skala manuału: E−c3; skala pedału: E–gis. Wysokość stroju: 450 Hz przy 20°C.
Manuał | Pedał |
---|---|
1. Bourdon 8’ | 1. Subbass 16’ |
2. Gamba 8’ | |
3. Flaut minor 4’ | |
4. Mixtura [2x] | |
5. Quinta 1 1/3’ | |
6. Octava 2’ | |
7. Flaut 4’ * | |
8. Flaut Maior 8’ | |
9. [Pryncypał 4’] |
Oględziny własne 3.02.2023
Ostatnia modyfikacja: 2023-02-04 10:11:55