Sanktuarium Miłosierdzia Bożego Białystok (podlaskie)

Stół gry

Stół gry

Opis Instrumentu

Organy zostały zbudowane dla Filharmonii Podlaskiej. Projekt dyspozycji opracował Feliks Rączkowski 2 czerwca 1973 r., natomiast odbiór instrumentu odbył się 9 września 1976 r. W 2002 r. organy zostały przeniesione na obecne miejsce przez Krzysztofa Grygowicza.

Wiatrownice stożkowe. Stół gry wolnostojący; grający siedzi przodem do prezbiterium.

Skala manuałów: C–a3; skala pedału: C–f1.


Budowniczy
Aleksandra Biernacka-Grandys
Rok zakończenia budowy
1976
Stan instrumentu
Dobry
Liczba głosów
50
Liczba klawiatur
3+P
Traktura gry
elektro-pneumatyczna
Traktura rejestrów
elektro-pneumatyczna
Dyspozycja instrumentu
Manuał IManuał IIManuał IIIPedał
1. Pryncypał 16’1. Bourdon 16’1. Bourdon 8’1. Pryncypał bas 16’
2. Pryncypał 8’2. Pryncypał flet. 8’2. Kwintaton 8’2. Subbas 16’
3. Flet kryty 8’3. Rurflet 8’3. Praestant 4’3. Kwintbas 10 1/3
4. Gemshorn 8’4. Salicet 8’4. Flet otwarty 4’4. Oktawbas 8’
5. Gamba 8’5. Vox coelestis 8’5. Gemshorn 2’5. Fletbas 8’
6. Oktawa 4’6. Pryncypał 4’6. Pikolo 2’6. Chorał bas 4’
7. Gedekt 4’7. Flet szpicz. 4’7. Kwinta 1 1/3’7. Róg nocny 2’
8. Kwinta 2 2/38. Flet leśny 2’8. Sesqui altera 2 x8. Mixtura 4 x
9. Super oktawa 2’9. Tercja 1 3/59. Szarf 4 x9. Fagot 16’
10. Róg nocny 2’10. Mixtura 5 x10. Krumhorn 8’ 10. Trompet 8’
11. Kornet 4 x11. Cymbel 3 x11. Clairon 4’
12. Mixtura 5 x12. Ranquett 16’
13. Mixtura 4 x13. Obój 8’
14. Trompet 8’ 14. Musette 4’
15. Trompet 4’
Pomoce
Połączenia: M.I–P., M.II–P., M.III–P., M.II–M.I, M.III–M.I, M.III–M.II
Tremolo M.II, Tremolo M.III
4 wolne kombinacje
3 kombinacje pedałowe
Tutti
Crescendo
Żaluzja manuału III
Generalny wyłącznik głosów językowych
Wyłączniki indywidualne głosów językowych





Autor
Paweł Pasternak


Ostatnia modyfikacja: 2022-02-03 15:11:41

Kościół Matki Bożej Fatimskiej (Białystok) - 18 głosów
Kaplica parafii św. Ojca Pio (Białystok) - 12 głosów
Kościół NMP Matki Kościoła (Białystok) - 39 głosów