Instrument w 1941 r. został przebudowany przez Josefa Goebla z Gdańska. Zmiany w dyspozycji były wykonane w modnym wówczas duchu Orgelbewegung.
Organy ostatnio zostały gruntownie odnowione przez zakład organmistrzowski Ars Organum, którego zadaniem jest przywrócenie romantycznych założeń brzmieniowych Paula Voelknera. Remontowana była cała struktura techniczna, a odbudowie poddano zmodyfikowane głosy. Dokładną rekonstrukcję można było przeprowadzić dzięki zachowanej oryginalnej dyspozycji Voelknera, która znajduje się w archiwum diecezjalnym w Gnieźnie.
| Manuał I | Manuał II | Pedał |
|---|---|---|
| 1. Trompete 8’ | 1. Liebl. Gedackt 16’ 3 | 1. Posaune 16’ |
| 2. Mixtur 3–4 fach | 2. Geigenprincipal 8’ 4 | 2. Violon 16’ |
| 3. Cornett 3–5 fach1 | 3. Portunal floete 8’ | 3. Principal 16’ |
| 4. Rauschquinte 2 2/3’ u. 2’ | 4. Liebl. Gedackt 8’ | 4. Subbass 16’ |
| 5. Octav 4’ | 5. Schalmei 8’ 5 | 5. Schwellbass 16’ 9 |
| 6. Offenfloete 4’ | 6. Aeoline 8’ | 6. Octavbass 8’ |
| 7. Flûte harmonique 8’ 2 | 7. Voix céleste 8’ | 7. Violoncello 8’ |
| 8. Gedackt 8’ | 8. Traversflöte 4’ 6 | |
| 9. Viola di Gamba 8’ | 9. Fugara 4’ 7 | |
| 10. Gemshorn 8’ | 10. Progressio 2-3fach8 | |
| 11. Principal 8’ | ||
| 12. Bordun 16’ |
Strona internetowa diecezji bydgoskiej
Zdjęcie prospektu: Michał Markuszewski, pozostałe: Andrzej Ryszkiewicz
Ostatnia modyfikacja: 2025-11-10 08:47:19
Podobna dyspozycja do tych ze Szczecinka bardzo.