W 1988 r. planowano sprowadzić tutaj używane organy Jana Śliwińskiego z Bystrzycy, lecz po przewiezieniu instrument ten okazał się niezdatny do użytku, wskutek czego budowę nowych organów rozpoczął Piotr Tetlak. W latach 1989-1990 sprowadzono nowe głosy metalowe: Pryncypał, Gambę, Oktawę i Mixturę, które wykonała wytwórnia piszczałek Józefa Lasoty z Krakowa, stół gry oraz używane wiatrownice: sześciogłosową do manuału i trzygłosową do pedału. W 1991 r. od czerwca do października trwał montaż organów, ale nie został on ukończony. Dopiero w latach 1997-1999 budowę organów ukończył Eugeniusz Bałchan z Chmielnika wraz z synem Wojciechem. 2 czerwca 1997 r. przywieźli oni dwa nowe głosy, 21 lipca tego roku rozpoczęli prace, a 6 sierpnia zamontowane już były cztery głosy. Instrument został poświęcony 8 maja 1999 roku.
Prospekt trójpolowy. Środkowe pole najwyższe bez zwieńczenia architektonicznego, w zwieńczeniu Oko Opatrzności w promienistej glorii. W zwieńczeniu pól skrajnych kotarki. Poszczególne pola oddzielone od siebie pilastrami. Dekoracja snycerska w postaci uszu i putt.
Wiatrownice stożkowe. Jeden miech pływakowy w pomieszczeniu przylegającym do chóru muzycznego.
Skala manuału: C–a3; skala pedału: C–f1.
Manuał | Pedał |
---|---|
1. Pryncypał 8’ | 1. Subbas 16’ |
2. Gamba 8’ | 2. Cello 8’ |
3. Flet kryty 8’ | 3. Oktawbas 8’ |
4. Flet otwarty 4’ | |
5. Oktawa 4’ | |
6. Kwinta 4’ [sic!] | |
7. Mixtura 3 ch. | |
8. Picollo 2’ [sic!] |
Ostatnia modyfikacja: 2021-09-23 11:30:13