Instrument wybudowany w 1948 roku przez firmę Rieger-Kloss (opus 3053) składał się pierwotnie z dwóch symetrycznych szaf organowych rozlokowanych po bokach chóru muzycznego.
W roku 2012 Maciej Mamel z Dobczyc przeprowadził remont instrumentu, podczas którego:
- dokonano demontażu instrumentu w celu oczyszczenia, zaimpregnowania i naprawy poniszczonych części (piszczałek, ławeczek, konstrukcji organów),
- oczyszczono, zaimpregnowano i naprawiano na miejscu: wiatrownice, kanały, szafę organową,
- wyremontowano, oczyszczono i zaimpregnowano stół gry,
- przejrzano membramki od połączeń międzymanuałowych (ok. 500 szt.), a uszkodzone zostały wymienione na nowe (ok. 100 szt.),
- klawiatury manuałów zostały dokładnie przejrzane i na nowo ustawione na odpowiednią głębokość nacisku,
- klawiatura pedałowa została sprawdzona i na nowo ustawiono w niej twardość nacisku poszczególnych klawiszy,
- w wiatrownicach dokładnie przejrzano wszystkie kancele głosowe, sprawdzono w nich papiery, uszczelniono je nowymi uszczelkami flanelowymi, a także wymieniono podejrzane stożki,
- nad i pod orzeszkami zostały sprawdzone wszystkie filce i dokładnie wyregulowane zostały luzy celem wyciszenia pracy mechanizmu,
- poniszczone elementy traktury (rurki aluminiowe, kolanka, rurki igielitowe) zostały wymienione na nowe,
- mieszki w organach zostały wymienione na nowe skórzane (ok. 1200 szt.),
- mieszki klinowe w kanałach rejestrowych zostały sprawdzone i uszczelnione,
- drewniane elementy instrumentu (piszczałki, wiatrownice, kloce, kanały, kanaliki, ławeczki, relajsy, maszynki frontowe) zostały dokładnie oczyszczone i trzykrotnie zaimpregnowane preparatem owadobójczym Hylotox, następnie elementy te dokładnie zostały pokryte lakierobejcą ochronną celem uodpornienia ich od działań atmosferycznych,
- szafę organową dokładnie zaimpregnowano i wymyto,
- piszczałki metalowe zostały oczyszczone, na nowo wyformowane oraz naprawiano w nich stroiki,
- piszczałki frontowe zostały na nowo osrebrzone oraz wlutowano w nie dostroiki z blachy cynowej, celem uzyskania trwałości i stabilności stroju,
- miech manuału I i pedału dokładnie sprawdzono i zaimpregnowano,
- koszula miechowa została odpowiednio wzmocniona nowymi skórami,
- w miechu manuału II zlikwidowano sprężyny powodujące zmienność ciśnienia powietrza i zamieniono je na tradycyjne obciążenie miecha znajdujące się na tłoku, dzięki czemu uzyskano stabilność manuału II,
- w skrzynce regulacyjnej manuału II zamontowany został zawór zwrotny (tzw. firanki), który uniemożliwia uciekanie powietrza z miecha do wentylatora,
- wadliwie działający aparat tremolo manuału II został wymieniony na nowy,
- w dmuchawie organów sprawdzono stan panewek w silniku i wyważono turbinę,
- zostały dorobione do istniejących relajsów śrubki regulacyjne, umożliwiające ustawienie natychmiastowego odbicia dźwięku i ustawienia doskonałej repetycji,
- miał miejsce montaż organów, regulacja mechanizmów, wstawianie piszczałek, szczegółowa intonacja i strojenie całego instrumentu,
- zlikwidowano głos Echobas 16' (transmisja Subbasu 16' na niższym ciśnieniu) i wstawiono w jego miejscu głosu Principal 16' (do budowy głosu wykorzystano piszczałki nieme znajdujące się w prospekcie. Piszczałki te zostały przerobione na grające, wlutowano w nich dostroiki, a także dokładnie odnowiono. Głos ten został umieszczony pomiędzy istniejącymi szafami organowymi. Brakujących 12 sztuk (pierwsza oktawa) zostało dorobionych z drewna sosnowego),
- zostały dorobione trzy korytka głosowe (tzw. maszynki), na których umieszczono nowe piszczałki,
- nowy głos połączono systemem pneumatycznym do istniejących organów, został on dokładnie zintonowany i nastrojony,
- dorobiono także brakujące elementy szafy organowej (gzyms oraz drewniana ściana zasłaniająca mechanizm organów).
W kwietniu 2015 roku Maciej Mamel przeprowadził strojenie instrumentu.
Stół gry umieszczony jest pośrodku chóru muzycznego (grający siedzi przodem do prezbiterium).
Skala manuałów: C-g3; skala pedału: C-f1.