Nie znamy dokładnej daty budowy instrumentu. Zapewne pierwotnie był to jedynie pozytyw wykonany w XVIII w. W 1905 r. Bronisław Markiewicz z Tarnowa dodał sekcję pedału o trzech głosach oraz zmodyfikował dyspozycję sekcji manuału. Instrument liczył wówczas 11 głosów. W latach 2005–2006 Andrzej Ragan z Włocławka wymienił stół gry, wykonał nowe wiatrownice klapowo-zasuwowe oraz dokonał rozbudowy dyspozycji do obecnych 14 głosów. Dostawiono także skrajne segmenty prospektu.
Ciekawostką są piszczałki głosu Subbas, które nie zmieściłyby się przy normalnym ustawieniu do szafy organowej, więc zamontowane są poziomo nad pozostałymi piszczałkami.
Skala manuału: C–f3; skala pedału: C–f1.
Manuał | Pedał |
---|---|
1. Pryncypał 8’ | 1. Subbas 16’ |
2. Gemshorn 8’ | 2. Cello 8’ |
3. Gamba 8’ | 3. Chorałbas 4’ |
4. Vox-celestis 8’ | |
5. Flet major 8’ | |
6. Portunal 4’ | |
7. Oktawa 4’ | |
8. Flet kryty 4’ | |
9. Kwinta 2 2/3’ | |
10. Super Oktawa 2’ | |
11. Mixtura 3x 2’ |
Ostatnia modyfikacja: 2021-07-12 20:07:16