Organy zostały sprowadzone do kościoła z nieustalonej lokalizacji w Niemczech w 2001 roku. Na nowym miejscu montował je Andrzej Porębski z Warszawy. Instrument miał początkowo 11 głosów i wiatrownice upustowe. W latach 2004-2008 został powiększony do obecnej wielkości 22 głosów przez Tomasza Nagalskiego. Podczas rozbudowy wykonano nowe wiatrownice stożkowe i miech dla sekcji manuału II. Wykorzystano używane głosy z innych organów oraz całkiem nowe piszczałki.
W bocznych częściach szafy znajdują się sekcje manuałowe z podziałem na strony C i Cis: za prospektem sekcja manuału I, za nią sekcja manuału II. Centralną część szafy zajmują głosy pedałowe, również z podziałem na strony C i Cis, umieszczone prostopadle do prospektu. Na dolnym poziomie szafy ulokowane zostały dwa miechy pływakowe: dolny dla sekcji manuału I i pedału, górny dla sekcji manuału II. Stół gry jest wolnostojący, a organista siedzi lewym bokiem do prezbiterium. Widoczny jest ślad po jednej usuniętej dźwigni nożnej (prawdopodobnie żaluzji).
Skala manuałów: C–g3; skala pedału: C–f1.
Manuał I | Manuał II | Pedał |
---|---|---|
1. Bourdon 16’ | 1. Gamba 8’ | 1. Subbas 16’ |
2. Pryncypał 8’ | 2. Gedekt 8’ | 2. Fletbas 8’ |
3. Salicet 8’ | 3. Pryncypał skrzypcowy 4’ | 3. Pommer 8’ |
4. Gemshorn 4’ | 4. Rurflet 4’ | 4. Chorałbas 4’ |
5. Oktawa 4’ | 5. Super Oktawa 2’ | 5. Mixtura 3 ch |
6. Kwinta 2 2/3’ | 6. Sesquialtera 2ch | |
7. Blockflet 2’ | 7. Nachthorn 2’ | |
8. Mixtura 4ch | 8. Cymbel 3ch | |
9. Trompet 8’ |
Ostatnia modyfikacja: 2021-05-15 16:44:03