Napisane w dniu 2017-01-20 17:28:45 przez jcuryllo.
W połowie czerwca wśród użytkowników MusicamSacram została przeprowadzona anonimowa ankieta dotycząca funkcjonowania serwisu. Uzyskaliśmy znaczną liczbę odpowiedzi, na podstawie których można wyciągnąć konkretne wnioski i zaplanować dalsze funkcjonowanie strony.
Spodziewałem się ok. kilkudziesięciu odpowiedzi na zadaną ankietę - udało się zdobyć ich jednak aż 182. Jest to całkiem spora (reprezentatywna) liczba, na podstawie której można wyciągać daleko idące wnioski i obrać odpowiedni kierunek rozwoju i funkcjonowania.
Znacząca większość respondentów odpowiedziała, że korzysta z naszego serwisu (1 osoba odpowiedziała przeciwnie). Nie powinno to dziwić - jest to natomiast bardzo dobra przesłanka za tym, żeby wyniki ankiety potraktować poważnie, ponieważ respondenci naprawdę korzystają z tego serwisu i to dla nich on działa.
Okres korzystania z serwisu przez użytkowników jest w przybliżeniu równomiernie rozłożony, za wyjątkiem respondentów korzystających z niego od ok. 2 lat, których jest wyraźnie więcej. Może to być spowodowane zmianą szaty graficznej w tamtym okresie i wprowadzeniem bazy instrumentów. Nie są to jednak jakieś ogromne różnice i z wykresu można wywnioskować w miarę jednostajny wzrost liczby użytkowników.
O ile liczba użytkowników zwiększa się w miarę liniowo, o tyle rozkład wiekowy użytkowników nie jest już tak systematyczny. Osoby do 30 lat stanowią prawie 79.5% z czego można wyciągać całkiem znaczące wnioski. Przede wszystkim osoby młode z reguły potrafią bardzo dobrze korzystać z Internetu oraz różnego rodzaju aplikacji czy programów. Czas zatem planować rozwój serwisu pod kątem innowacyjności - młodzi ludzie poradzą sobie z obsługą takiego systemu i będą w stanie z niego efektywnie korzystać. Pomijanie niektórych funkcjonalności czy pomysłów z powodu "bo starsi nie będą potrafili z tego korzystać" musi zostać odrzucone, gdyż osób starszych jest wyraźnie zbyt mało w stosunku do całości. Drugim aspektem, który zaobserwowałem jest znaczna liczba (33.9%) osób poniżej 21 roku życia. Można założyć, że te osoby nie posiadają zbyt dużego doświadczenia w posłudze organistowskiej (czy nawet muzycznej). W związku z tym serwis powinien również oferować wiele materiałów edukacyjnych oraz wskazówek przydatnych podczas gry na Mszy (najlepiej multimedialnych).
Najczęściej wybierana odpowiedź nie powinna dziwić - serwis jest tworzony przede wszystkim dla organistów. Na zadane pytanie można było udzielić wielu odpowiedzi, tak więc wielu organistów wybrało również opcję "Pasjonat", "Liturgista" czy "Nauczyciel". Gdyby odrzucić wybór wielokrotny to pomniejszych odpowiedzi byłoby znacznie mniej. Osobiście uważam, że warto byłoby zwiększyć udział chórzystów, liturgistów i nauczycieli. Będzie tego można dokonać chociażby poprzez zwiększenie zasobów nutowych czy artykułów naukowych.
Społeczność organistów jest specyficzna i z reguły wynosi kilka - kilkanaście osób na parafię (nie licząc oczywiście dużych miejskich parafii). Przez to całkowicie bezsensowne byłoby reklamowanie serwisu przy pomocy tradycyjnych środków przekazu. Wyraźnie grą wartą świeczki jest natomiast tzw. pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach, tak aby serwis pojawiał się jak najczęściej pośród wyników wyszukiwania. Aż 47.8% respondentów odpowiedziało, że w ten sposób poznało nasz serwis. Pośrednio mamy też wpływ na kolejne dwa najważniejsze źródła wiedzy o serwisie: fora organistów i wymianę wiadomości wśród znajomych. Musimy po prostu przygotowywać jak najlepsze materiały, tak aby użytkownicy mogli je szczerze polecić.
Gdyby serwis MusicamSacram.pl był uczniem w szkole to uzyskałby ocenę ok. plus dobry (4+). Jesteśmy całkiem zadowoleni z takiej oceny, chociaż będziemy starać się kiedyś dostać jednoznaczną piątkę :) Z drugiej strony ciężko będzie sprostać wymaganiam wszystkich użytkowników, ponieważ często jest to po prostu niemożliwe, gdyż ich oczekiwania są sprzeczne. Na pewno jednak postaramy się wybrać jak najlepsze decyzje.
Znacząca większość użytkowników uznała, że obecny sposób utrzymania serwisu jest bardzo dobry (80.1%). Ponad 11% uznało, że reklamy powinny zniknąć z serwisu (no cóż, każdy by tak chciał - ze mną na czele - tylko wtedy serwis traci większość finansowania), a ponad 10% uważa, że powinny się pojawić nowe sposoby dotacji serwisu. Drugi postulat jest jak najbardziej realny i będzie zrealizowany. Niestety, z powodu pewnych problemów, trzeba będzie na to poczekać 3-12 miesięcy... ale w końcu na stronie pojawi się opcja przelewów czy używania karty płatniczej. Opcja płatności przez PayPal ciągle zostanie - wiele osób preferuje ten sposób.
Trochę szkoda, że to pytanie nie zostało umieszczone na samym końcu (chociaż wtedy pewnie mało osób by na nie odpowiedziało), gdyż wtedy użytkownicy mogliby się dowiedzieć o czym nie wiedzą :) Ogólnie większość respondentów (72.8%) skłania się za tym, że powinniśmy się skupić na reklamie oraz opisać już istniejące rozwiązania w ramach serwisu. Wybór takiej opcji jest też uzasadniony poprzez odpowiedzi na kolejne pytania ("Czy wiesz o...") na podstawie których okazało się, że blisko połowa respondentów nie zdaje sobie sprawy z tego, co tak naprawdę oferuje MusicamSacram. Na obecną chwilę na pewno wkrótce napiszę kilka artykułów przedstawiających poszczególne moduły MusicamSacram. Planuję również zlecić wykonanie animacji komputerowej, która by je bardzo ogólnie prezentowała w miły i przyjemny sposób. Na wykonanie animacji trzeba będzie jednak poczekać 6-48 miesięcy, z powodu wysokiego nakładu kosztów takiej inwestycji.
Respondenci wskazali główne kierunki rozwoju serwisu jako (w
takiej właśnie kolejności): rozwój propozycji śpiewów, darmowych
nut oraz śpiewnika. Jak można rozwinąć propozycje śpiewów?
Obecnie chyba tylko w ten sposób by pisać propozycje na wszystkie
możliwe oficja i ewentualnie poprawiać ich jakość. Pod tym
względem robimy co tylko możemy. Padł pomysł by każdy użytkownik
mógł sugerować swoje propozycje korzystając z Kalendarza
Organisty... jest to jednak nie do końca miły pomysł do
implementacji, ponieważ pojawia się tam wiele problemów... ale
pewnie mimo to zrealizuję go w tym roku.
Jeśli chodzi o darmowe nuty (przypuszczam, że respondenci mieli
tutaj na myśli nuty do utworów organowych, chóralnych i
instrumentalnych)... ciężko będzie coś więcej zorganizować.
Stanowcza większość nut jest objęta prawem autorskim, a autorzy
niejednokrotnie życzą sobie całkiem sporych sum za możliwość
upublicznienia ich utworów. Na pewno jeśli uda nam się dostać
takie nuty to je opublikujemy. Czasem zgłaszają się do nas polscy
kompozytorzy i sami sugerują upublicznienie ich utworów - zawsze
z chęcia spełniamy ich sugestię. Największe możliwości rozwoju
widzę w śpiewniku - powoli zaczyna się całkiem prężnie rozwijać.
Co prawda ciągle mamy wiele problemów z prawem autorskim (więc
pewnie w śpiewniku będą obecnie dostępne tylko pieśni nie
chronione tym prawem, albo pieśni na upublicznienie których
posiadamy zgodę), jednakże akurat to wiele nie będzie
przeszkadzać w podstawowej funkcjonalności śpiewnika. Wbrew
pozorom pieśni na przestrzeni ostatnich 100 lat wiele się nie
zmieniły. Gorzej z nowymi pieśniami... na nie pewnie trzeba
bedzie sporo poczekać. Jeśli czyta nas kompozytor jakichś pieśni
- prosimy o przesłanie pozwolenia na ich publikację - udostępnimy
je za darmo.
Dodatkowe odpowiedzi dotyczące tego pytania powtórzyły się również na samym końcu ankiety - tam również napiszę na nie odpowiedź.
Tak jak wcześniej wspomniałem, odpowiedzi na pytania "Czy wiesz, że" z reguły mają połowę pozytywnych odpowiedzi i połowę negatywnych. Tak też było w tym przypadku. Będę się starał poinformować użytkowników o aplikacji poprzez artykuły oraz animacje (które będą zamieszczane przynajmniej na Facebooku, YouTube oraz w artykułach).
Odpowiedzi na to pytanie mnie nie zaskakują - to, że większość użytkowników nie korzysta z aplikacji na pewno jest związane z jej kosztem oraz z jej zbyt małą reklamą. Ponad 12.8% ankietowanych nie korzysta z aplikacji ponieważ posiada smartfon z innym systemem niż Android. O ile wykonanie aplikacji na iOS czy Windows Phone nie jest trudne (a nawet było już wykonane!), o tyle dystrybucja aplikacji poprzez oficjalne sklepy tychże systemów operacyjnych jest dla nas całkowicie nieopłacalna i jej nie przewiduję.
Zdaję sobie sprawę z tego, że od płatnej aplikacji można by oczekiwać większej liczby funkcjonalności. Proszę jednak zwrócić uwagę, że nawet jeśli ta liczba jest mała to jest ona całkiem nieźle zrealizowana. Nie spotkałem się z tak dużym wyborem algorytmów rozpoznawania dźwięków w innych aplikacjach. Problemem może być ich odpowiedni wybór (bo nie każda konfiguracja zadziała) - ale to na pewno będzie rozwiązane. Padały również propozycje, żeby wprowadzić do aplikacji możliwość rozmów z innymi (tak jak w systemie czatu na stronie) czy Kalendarz Organisty. Jeśli chodzi o rozmowy to niestety firma od której kupiliśmy możliwość komunikacji między użytkownikami zastrzega sobie prawo, że za aplikację mobilną musielibyśmy u nich słono zapłacić, a oprócz tego całkiem sprytnie zablokowała techniczną możliwość wykonania tego w prosty sposób :) Tak więc ta opcja obecnie odpada. O komunikacji między użytkownikami napiszę jeszcze trochę w jednej z kolejnych sekcji. Kalendarz Organisty jednak jak najbardziej może być wykonany na aplikację mobilną - i będzie! Chcę jednak, żeby użytkownicy mogli z niego bezpiecznie korzystać, a do tego wymagany jest certyfikat SSL, który też swoje kosztuje. Wprowadzanie połączenia szyfrowanego na stronie też nie będzie takim prostym zadaniem jakie by się mogło wydawać i pewnie spowoduje wiele problemów. Mamy też do rozwiązania kilka niuansów prawnych z tym związanych. Niemniej jednak szykuję w ciągu najbliższych 6 miesięcy całkiem sporą aktualizację aplikacji, która będzie zawierała przynajmniej uproszczenie konfiguracji rozpoznawania dźwięku oraz Kalendarz Organisty.
Starałem się wykonać aplikację mobliną korzystając ze wskazówek Google na temat designu. Jak widać dla większości osób aplikacja jest intuicyjna lub nie sprawia im żadnych problemów. Jedyny problem może pewnie występować z konfiguracją nasłuchiwania - będzie to rozwiązane jak już wcześniej wspomniałem.
Ankietowani wybrali w zasadzie dwie opcje: aplikacja powinna być darmowa, ale z reklamami (50.6%) oraz cena jest odpowiednia (35.8%). Niech więc tak będzie: aplikacja będzie darmowa (z reklamami). Tylko co wtedy zrobić z osobami, które kupiły aplikację? Czy też powinny oglądać reklamy? Moim zdaniem nie. Postaram się więc rozwiązać ten problem w jakiś sposób, tak żeby to posunięcie było uczciwe z mojej strony dla osób, które zakupiły aplikację. Wstępnie widzę to w ten sposób: osoby, które zakupiły aplikację dostaną wkrótce (do miesiąca) aktualizację. Wpisują w odpowiednim okienku swój login i email do MusicamSacram. W darmowej wersji aplikacji będzie już opcja logowania więc na tej podstawie będzie można automatycznie wyłączyć tym osobom reklamy. Pozostałe osoby będą miały darmową wersję z reklamami, które będą mogły wyłączyć za jakąś symboliczną opłatą (np. 1 zł/m).
Mimo kilku niedoskonałości użytkownicy w większości pozytywnie odnoszą się do aplikacji. Daje nam to powód dla którego warto rozwijać aplikację :)
Komentarz jak wcześniej, pojawi się artykuł opisujący korzystanie z komunikatora.
Odpowiedzi na to pytanie wynikają z wcześniejszego - jeśli ktoś nie zna komunikatora to z niego nie korzysta :) Dodatkowo również sporo osób, które go znają, niezbyt często z niego korzystają lub wcale nie korzystają.
Co można wywnioskować z tego diagramu? Tylko tyle, że obsługa komunikatora jest daleka od ideału. Problem pewnie leży przede wszystkim w systemie znajomych. Sam pomysł był niezły, niestety zrealizowanie go w taki sposób jaki się wymarzyło jest nie do osiągnięcia na tym etapie. Wyłania się już tutaj pewna grupa respondentów (ok. 24%), którzy są pozytywnie nastawieni do komunikatora. Ich udział będzie również mocno widoczny w następnych pytaniach.
Najbardziej popularna odpowiedź wskazuje na to, że użytkownicy nie są zainteresowani komunikatorem. Tak naprawdę to się nie dziwię - o wiele lepiej przecież komunikować się poprzez email czy Facebook. Odpowiedź na to pytanie stawia przyszłość komunikatora pod znakiem zapytania.
Większość ankietowanych (50.6%) opowiada się negatywnie za rozbudową komunikatora. Wśród odpowiedzi "innych" spotyka się mówiące o konieczności integracji komunikatora z aplikacją mobilną (na tę sugestię odpowiedziałem w poprzedniej sekcji) czy stworzenia "Facebooka dla organistów". W zasadzie system znajomych jak i komunikator to są całkiem mocne podwaliny pod stworzenie takiego systemu. Jednak jego rozbudowa do uznawalnych rozmiarów nie jest możliwa w naszej obecnej sytuacji finansowej (przydałoby się do tego co najmniej z 50-100 tysięcy użytkowników).
Za rezygnacją z komunikatora opowiedziało się 17.3% ankietowanych, a prawie 50% wyraziła opinię "Raczej nie". Na podstawie wyników tego pytania oraz poprzednich planuję usunięcie komunikatora, gdyż nie spełnia on swoich zadań. Nawet gdybyśmy go poprawili to i tak znacząca część użytkowników nie wyraża chęci do korzystania z niego. Rezygnacja przyniesie kilka korzyści - znacznie szybsze ładowanie strony oraz mniej problemów z wdrożeniem wspomnianego certyfikatu SSL. Będzie też można się skupić na innych modułach, a o tym zapomnieć. Do systemu wrócimy, gdy się znacznie rozrośniemy albo gdy padnie Facebook :)
Niewielki kontakt z Redakcją (prawie 80%) jest pozytywną wiadomością. Oznacza to, że na stronie internetowej można znaleźć większość potrzebnych instrukcji i wykonać większość żądanych działań.
Odpowiedzi "inne" zawierały z reguły informację "Nie kontaktowałem się". Znalazła się wśród nich też jedna informacja o braku odpowiedzi (serdecznie przepraszamy! Wiadomość musiała się gdzieś zawieruszyć) oraz informacja o kontakcie z osobą z Redakcji poprzez SMS. Biorąc pod uwagę powyższe szybkość odpowiedzi oeniana jest na "Bardzo szybko" lub "Szybko". Ocena "Średnio" pojawia się prawie 2/3 rzadziej, a odpowiedzi "Późno" i "Bardzo późno" w ogóle się nie pojawiają. Świadczy to bardzo pozytywnie o czasie reakcji Redakcji.
W tym pytaniu również odpowiedzi "Inne" oznaczały w większości "Nie kontaktowałem się", więc nie będą przeze mnie brane pod uwagę. Większość respondentów jest bardzo zadowolonych lub zadowolonych z kontaktu. Ponad 15% deklaruje się neutralnie, a kilka procent jest niezbyt zadowolonych (postaramy się to poprawić w przyszłości!). Nie ma jednak żadnej odpowiedzi, która wskazywałaby, że osoba jest stanowczo niezadowolona - bardzo nas to cieszy.
Działy, które powinny poprawić swój kontakt z użytkownikami to dział ds. propozycji śpiewów, dział ds. instrumentów oraz administracja. Odpowiedź "inne" to z reguły "Nie dotyczy", "Nie kontaktowałem się" lub "Jest ok", tak więc można je odrzucić. Proszę również wziąć pod uwagę, że na to pytanie odpowiedziało tylko 38 osób, a więc sporo osób nie znajduje problemu w komunikacji z Redakcją (na co wskazuje też ww. diagram). Dział ds. propozycji śpiewów mimo to powinien się trochę poprawić (proszę nas jednak zrozumieć, ciągle mamy braki w tym dziale).
Komentarz analogiczny jak w poprzednich sekcjach.
Odpowiedź na to pytanie wynika w dużej mierze z poprzedniego - skoro osoby nie wiedzą o jego istnieniu to z niego nie korzystają. Jest jednak całkiem sporo osob (30%), które z niego korzystają, w tym aż 10% które korzystają z niego systematycznie. Myślę, że te statystyki można znacznie poprawić poprzez odpowiednią reklamę oraz integrację z aplikacją mobilną.
72% ankietowanych opowiedziało się za tym, że Kalendarz Organisty jest prosty w obsłudze. Ponad 17% stwierdziło, że nie potrafi z niego korzystać - pojawią się artykuły i animacje poświęcone wytłumaczeniu tego zagadnienia. Obecnie mogę tylko polecić obejrzenie materiału (przepraszam za jakość!): https://www.youtube.com/watch?v=42uxTFjIO1M
Samo pytanie było zadane trochę w oderwaniu od MusicamSacram.pl i miało za zadanie stwierdzić czy Kalendarz Organisty jest/będzie przydatny. Ponad 60% ankietowanych opowiedziało się za tym, że dokumentowanie pieśni przed lub po Mszy jest dla nich ważne, a prawie 20% pozostało neutralnych, z czego wynika, że funkcjonalność ma spore szanse zaistnienia wśród użytkowników.
Prawie 70% respondentów uważa, że powinny rozwijać Kalendarz Organisty. Podzielam to zdanie. Pierwszym krokiem będzie zmiana pobierania listy śpiewów z naszego śpiewnika (jest tam już ok. 2 razy więcej śpiewów niż na obecnej liście), kolejnym będzie stworzenie Kalendarza Organisty dla aplikacji mobilnej, a trzecim umożliwienie wstawiania numerów nie tylko z 3 śpiewników (Siedl., DdN i SL), ale z dowolnych wybranych śpiewników, które są w bazie danych. Przy czym 3-ci krok będzie dosyć wymagający od strony programistycznej, więc trzeba będzie na niego dłużej poczekać :)
Odpowiedź jak do poprzednich pytań tego typu. Nadmienię tylko, że śpiewnik w ciągu ostatnich 2 miesięcy znacznie się zmienił od strony technicznej i teraz składa się z 4 części - bazy śpiewów, bazy autorów, bazy śpiewników i bazy świętych. Wchłonął również wcześniejsze "śpiewy do świętych" i wchłonie również "śpiewy lokalne", chociaż zastanawiam się nad tym w jaki sposób je tam zaprezentować. Mieliśmy już wpisany cały śpiewnik ks. Mioduszewskiego, ale niestety Google nie zgodziło się na takie użycie ich scyfryzowanej wersji. Natomiast na wgranie czekają już 2 śpiewniki ks. Siedleckiego, do których mamy odpowiednie prawa :)
Odpowiedź na to pytanie wynika zapewne z powyższego oraz z małej ilości obecnie dostępnych nut.
Śpiewnik przez ponad 50% ankietowanych został oceniony jako prosty w obsłudze. Wraz z wgraniem większej ilości poszczególnych wersji śpiewów obsługa powinna być jeszcze bardziej intuicyjna.
Ten diagram napała mnie dużym optymizmem. Do tej pory śpiewnik MusicamSacram nie miał zbyt wielu fanów, ale zmiana jego formy widocznie została dobrze przyjęta. Tak jak wyżej wspomniałem parę śpiewników czeka już na wgrywanie (zajmuje to ok. 2-4 dni od rana do nocy). Chętnie udostępnimy śpiewniki w ten sposób, jeśli autorzy się do nas zgłoszą!
Użytkownicy są przede wszystkim zainteresowani śpiewnikami, wydrukowanymi propozycjami pieśni (pracujemy nad tym) oraz książkami dotyczącymi organistów / organmistrzów / organów.
Na podstawie diagramu można stwierdzić, że najbezpieczniej będzie tak wykonać sklep, aby wysyłać zamówienia najpóźniej ok. 2-3 po zamówieniu. Będzie wymagało to wcześniejszego zmagazynowania wszystkich materiałów na miejscu, co wiąże się z odpowiednimi kosztami.
Osoby, które skorzystały z naszego sklepu pozytywnie wypowiedziały się o naszych produktach. Nie było żadnej odpowiedzi negatywnej, chociaż mogłoby być więcej wyraźnie pozytywnych.
Prawie 50% ankietowanych opowiedziało się za wznowieniem sklepu, a prawie 48% nie miało swojego zdania. Tak, sklep będzie wznowiony. Trzeba będzie jednak na to sporo poczekać (niestety wyjeżdżam teraz z kraju, a następnie będzie sporo problemów prawnych i finansowych z realizacją tego zadania). Tym razem jednak postaram się o większy wybór produktów i lepszą platformę sprzedaży ( w tym więcej możliwości płatności).
Forum jest jedną ze starszych funkcjonalności na naszej stronie. Pewnie dlatego dość sporo (80.2%) osób o nim wie w przeciwieństwie do innych modułów.
Całkiem sporo osób czasami przegląda forum (43.6%). Jest to całkiem spory rezultat biorąc pod uwagę dominację serwisu Facebook na tym polu.
Niestety, niewiele ponad 15% ankietowanych udziela się na forum. Czy można by zwiększyć ten wskaźnik? Pewnie tak. Trzeba tylko zwiększyć liczbę dyskusji na interesujące tematy.
W gruncie rzeczy obsługa forum jest uznawana przez użytkowników za prostą (mimo, że forum jest oparte na autorskim skrypcie).
Znacząca większość ankietowanych opowiedziała się pozytywnie za rozwojem forum (ponad 80%). Nie można więc podjąć innej decyzji jak tylko je rozwijać :)
Większość ankietowanych zdecydowanie twierdzi, że nie powinniśmy rezygnować z forum. Podzielam tę opinię. Skupimy się na jego rozwoju i na zwiększeniu ilości dyskusji.
Odpowiedź jak na analogiczne pytania tego typu. W tym przypadku wskaźnik odpowiedzi na "nie" jest jednak trochę wyższy, co będzie trzeba zmienić. Być może tutaj dobrym pomysłem będzie publikować niektóre ogłoszenia również na naszej stronie na Facebooku i wysyłać je poprzez newsletter.
Znacząca większość ankietowanych (ponad 68%) stwierdziła, że nowości muzyczne są przydatne.
W tym przypadku również znacząca większość uznała, że nowości muzyczne są zrealizowane w prosty, przejrzysty sposób.
Podsumowując: większość osób uważa, że musimy prężnie rozwijać dział nowości muzycznych. Przede wszystkim skupimy się najpierw na udostępnianiu niektórych materiałów również na Facebooku. Konieczna będzie także reklama (np. animacja lub artykuł) nowości muzycznych wśród użytkowników.
Zadziwiająco dużo osób korzysta z codziennych propozycji śpiewów przesyłanych przez email. Oczywiście nie jest to nic złego, ale raczej delkatnie nakłaniam do używania naszej aplikacji mobilnej - tam można zobaczyć propozycje na wszystkie oficja, a nie tylko na jedno :) Przepraszam również, że ok. 1 raz na pół roku przychodzą puste maile. Jest to zwykły błąd ludzki... aczkolwiek w ostatnich dniach podjąłem działanie, które powinno temu zapobiec.
Większośc osób jest zadowolonych z otrzymywanych emaili. Chciałbym jednak odpowiedzieć osobom, które nie wiedzą jak je anulować. Należy się zalogować na stronie MusicamSacram.pl, a następnie wybrać opcję Edytuj profil (jak na ilustracji poniżej):
Następnie trzeba zaznaczyć opcję "Nie" w polu "Śpiewy":
Na koniec trzeba koniecznie nacisnąć przycisk "Zmień dane" na samym dole strony. W razie problemów można się też ze mną skontaktować i mogę wykonać te kroki samodzielnie.
Wśród odpowiedzi znalazły się również obszerniejsze wypowiedzi, między innymi (czasem skróciłem niektóre zdania i poprawiłem literówki):
Otrzymaliśmy wystarczająco wiele odpowiedzi, aby można na ich podstawie podejmować daleko idące wnioski. Z reguły ich wykonanie będzie długofalowe (niestety, mamy tylko jednego programistę). Sprawą wspólną dla wszystkich modułów jest to, że są zbyt mało znane. Konieczna będzie promocja każdego z nich, wraz z artykułami lub animacjami wyjaśniającymi ich istotę i sposób ich wykorzystania. Zostaną wprowadzone również nowe formy wsparcia serwisu.
Aplikacja mobilna ma dość wysoki priorytet. Zostanie poszerzona o funkcję Kalendarza Organisty oraz zostanie jej delikatnie poprawiony interfejs użytkownika. Będzie również darmowa. Dla obecnych użytkowników zostanie przesłana aktualizacja, za pomocą której będą mogli się oznaczyć, że są obecnymi użytkownikami aplikacji i przez co otrzymają wersję bez reklam (niestety prościej chyba nie uda się tego zrealizować). W razie problemów oczywiście można się ze mną skontaktować i ręcznie rozwiążę problemy, które by mogły przy tym wyniknąć. Na wersję z Kalendarzem Organisty trzeba będzie dłużej poczekać.
Komunikator MusicamSacram.pl zostanie usunięty, ponieważ nie spełnił pokładanych w nim nadziei. Proszę o skopiowanie ważnych informacji w nim przechowywanych w bezpieczne miejsce.
Kontakt z Redakcją został ogólnie oceniony pozytywnie. Postaramy się nieco poprawić jakość kontaktu z działem propozycji i z działem opisu instrumentów.
Kalendarz Organisty będzie rozwijany. Jego najważniejszymi zmianami będzie przejście na bazę śpiewnika MusicamSacram oraz synchronizacja z aplikacją mobilną.
Śpiewnik wydaje się jednym z najbardziej obiecujących nowych modułów. Wkrótce (w miarę systematycznie) będą do niego dodawane śpiewy ze śpiewników, do których posiadamy prawa albo które są na licencji Public Domain.
Sklep MusicamSacram zostanie wznowiony i będzie posiadał większy wybór produktów. Planowany termin 1-2 lata.
Forum będzie rozwijane zarówno pod względem technicznym jak i pod wzgledem zawartości.
Nowości muzyczne będą rozwijane, a niektóre z nich będą publikowane na Facebooku i przesyłane w newsletterze.
Codzienny email z propozycjami śpiewów będzie funkcjonował tak jak do tej pory.
Zachęcam do wyrażania własnej opinii na temat mojej interpretacji rezlutatów ankiety :)
Serdecznie zapraszamy na koncert Ekumenicznego Chóru Kameralnego Kościoła Ewangelicko-Reformowanego w Warszawie, który odbędzie się w niedzielę 3 lipca o godz. 18.00 w Kościele Ewangelicko-Reformowanym w Warszawie (Al. Solidarności 74). Dyrygent Paweł…
Koncert Galowy Przeglądu w Sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego na Świętym Krzyżu (z ogłoszeniem wyników Przeglądu).
III Ogólnopolski Przegląd Chórów Akademickich "Święty Krzyż 2016" zorganizowany z inicjatywy Rektora Politechniki…
Koncerty w Busku-Zdroju w Parku Zdrojowym w ramach XXII Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego im. Krystyny Jamroz w wykonaniu chórów zakwalifikowanych do III Ogólnopolskiego Przeglądu Chórów Akademickich "Święty Krzyż 2016".
III…