Poprzednie organy zbudowała firma Mateusza Mielczarskiego w 1857 r. Pierwotnie miały one 9 głosów i jeden manuał, w latach późniejszych dobudowano dwugłosową sekcję pedału. Zostały opisane w artykule "Kuriera Warszawskiego": (...) organy (...) o 12stu głosach, budowy sławnego organmistrza P. Mielczarskiego, pod względem konstrukcji, czystości i pełni tonów, oraz zadziwiającej potęgi stanowią prawdziwą ozdobę tej Świątyni.
Dyspozycja tych organów była następująca:
| Manuał (C-c3) | Pedał (C-c1) |
| Pryncypał 8' | Subbass 16' |
| Portunalflet 8' | Oktawbas 8' |
| Dubeltflet 8' | |
| Salicet 8' | |
| Oktawa 4' | |
| Fletravers 4' | |
| Gemshorn 4' | |
| Kwinta 3' | |
| Mixtura 3x 2' |
W latach 2010-2011 w szafie po organach Mielczarskiego Krzysztof Deszczak zainstalował używany instrument sprowadzony z Holandii. Został on zakupiony w 1956 r. do kościoła Ontmoetingskerk w Schiermonnikoog od firmy Bakker & Timmenga, wcześniej był jej w warsztacie przez kilkadziesiąt lat. W 1963 r. firma Roelof Kamp en Zn. dobudowała sekcję pedału. Obecnie organy mają 10 głosów.
Skala manuału: C-f3; skala pedału: C-d1.
| Manuał | Pedał |
|---|---|
| 1. Prestant 8' | 1. Subbas 16' |
| 2. Viola 8' | |
| 3. Quintadeen 8' | |
| 4. Holpijp 8' | |
| 5. Octaaf 4' | |
| 6. Quint 3' | |
| 7. Fluit 4' | |
| 8. Woudfluit 2' | |
| 9. Mixtuur [2-3x] |
Ostatnia modyfikacja: 2020-12-01 14:03:57