Manuał I | Manuał II | Manuał III | Pedał |
---|---|---|---|
1. Principal 16’ | 1. Geigen principal 8’ | 1. Quintaton 16’ | 1. Principalbass 16’ |
2. Principal 8’ | 2. Salicional 8’ | 2. Horn-principal 8’ | 2. Violon 16’ |
3. Gamba 8’ | 3. Philomela 8’ | 3. Viola di gamba 8’ | 3. Subbass 16’ |
4. Doppel flöte 8’ | 4. Prästant 4’ | 4. Vox coelestis 8’ | 4. Bourdonbass 16’ |
5. Principal 4’ | 5. Travers flöte 4’ | 5. Rohrflöte 8’ | 5. Principalflöte 8’ |
6. Flöte 4’ | 6. Flageollette 2’ | 6. Fugara 4’ | 6. Cello 8’ |
7. Octavin 2’ | 7. Quint flöte 2 2/3’ | 7. Spitzflöte 4’ | 7. Choralbass 4’ |
8. Nasard 2 2/3’ | 8. Mixtur 4 fach 1 1/3’ | 8. Sifflöte 2’ | 8. Nasatbass 5 1/3’ |
9. Cornett 3-5 fach | 9. Klarinette 8’ | 9. Plein Jeu 4 fach 2 2/3’ | 9. Bombarde 16’ |
10. Mixtur 4-5 fach 2 2/3’ | 10. Terz 1 3/5’ | 10. Trompete 8’ | |
11. Trompete 8’ | 11. Vox humana 8’ | 11. Clairon 4’ | |
12. Trompete harmonique 8’ |
Ostatnia modyfikacja: 2021-03-31 08:52:17
Dodać należy, że podczas remontu w 2008 roku zniszczeniu uległy oryginalne piszczałki prospektowe, obecnie wstawione zostały w 2008 wyprodukowane, instrument stracił trochę oryginalnej materii dźwiękowej, przez co (szczególnie sekcja 1 manuału) nie brzmi typowo dla firmy Rieger. Mimo wszystko brzmienie jest co najmniej ciekawe, szczególnie 2 manuał, a ergonomia instrumentu nie pozostawia nic do życzenia. Skok klawiszy jest niewielki, a opór jak na pneumatyczny instrument dość spory - nie jest to klawiatura w którą się "wpada" - można grać bardzo precyzyjnie, opóźnienie jak na ten rodzaj traktury - jak najbardziej do zaakceptowania. Rozmieszczenie wszystkich włączników - bardzo logiczne i przejrzyste. W stosunku do kubatury wnętrza instrument wręcz przewymiarowany, brzmi bardzo potężnie w tutti, natomiast viola di gamba z 3 manuału przy zamkniętej szafie ekspresyjnej jest ledwo słyszalna :)
Ciekawostka: głosy językowe są domyślnie zablokowane, nie ma ich wyłącznika, a włącznik oznaczony jako "Rohrwerk Ein"