Instrument został złożony prawdopodobnie z dwóch mniejszych pozytywów. Remontowany kilkukrotnie na przestrzeni lat. Przez pogarszający się stan techniczny od 20 lat jest wyłączony z użytku. Planowany jest remont, który ze względu na brak środków nie jest aktualnie możliwy.
Prospekt późnobarokowy, pięcioosiowy, trójwieżyczkowy, flankowany uszakami z akantu i karbowanej wstęgi. Środkowa wieża uwieńczona została dużym ornamentem małżowinowo- chrząstkowym. Międzywieżowe pola piszczałkowe w kształcie prostokąta zwieńczone kotarkami. Szafa prawdopodobnie pierwotnie była pokryta marmoryzacją w kolorze butelkowej zieleni, co widać na starych zdjęciach. W późniejszym czasie niestarannie przemalowano ją w całości na ciemny beż. Obecnie, po niedawno przeprowadzonych pracach konserwatorskich, szafa zyskała biały kolor, także ubytki w ornamencie uzupełniono i pozłocono.
Miech magazynowy umieszczony jest w przybudówce obok chóru, natomiast dźwignia do kalikowania znajduje się w ścianie chóru. Do miecha podłączona jest także dmuchawa elektryczna. Za szafą organową, pod ścianą chóru dobudowano dwugłosową sekcję pedału. Brak połączenia pedału z manuałem. Nad pedałem wiadać otwory po dźwigniach nożnych nieznanej funkcji. Organy całkowicie rozstrojone, klawisze na stałe zablokowane, materiał dźwiękotwórczy w fatalnym stanie. Wiatrownice klapowo-zasuwowe.
Krótka oktawa w manuale (CFDGEA–c3) i pedale (CFDGEA–a).
Manuał | Pedał |
---|---|
1. Burdon 8' | 1. Subbas 16' |
2. Flet minor 4' | 2. Fletbas 8' |
3. Superoktawa 1' | |
4. Flet otwarty 8' | |
5. Kwinta 1' | |
6. Róg 2' | |
7. Oktawa 2' | |
8. Amabilis 8' | |
9. Gamba 8' | |
10. Pryncypał 4' |
Oględziny dzięki uprzejmości organisty Tomasza Wilczaka
Ostatnia modyfikacja: 2025-07-22 16:44:13