Kościół św. Barbary Chorzów (śląskie)

Ogólny widok instrumentu

Ogólny widok instrumentu

Opis Instrumentu

Organy zostały wybudowane w 1887 r. przez firmę Schlag & Söhne. Pierwotnie miały one prawdopodobnie 32 głosy oraz trakturę mechaniczną. W latach 20 XX w. Dominik Biernacki przebudował instrument. Zmienił on trakturę gry z mechanicznej na pneumatyczną, zamotował nowy kontuar, w którym zostały zmienione nazwy głosów, oraz powiększył dyspozycję. Dmuchawa elektryczna została w ostatnim czasie wymieniona na nową, ponieważ wcześniejsza spaliła się. Prospekt neogotycki, dyspozycja utrzymana w duchu romantyzmu. 

Budowniczy
Schlag & Söhne
Rok zakończenia budowy
1892
Liczba głosów
37
Liczba klawiatur
2+P
Traktura gry
pneumatyczna
Traktura rejestrów
pneumatyczna
Dyspozycja instrumentu
Manuał IManuał IIPedał
1. Pryncypał 16'1. Bourdon 16'1. Pryncypałbas 16'
2. Pryncypał 8'2. Pryncypał skrzypcowy 8'2. Wiolon 16'
3. Gemshorn 83. Salicet 8'3. Gamba 16'
4. Gamba 8'4. Aeolina 8'4. Subbas 16'
5. Holflet 8'5. Vox Coelestis 8'5. Kwintbas 10 2/3'
6. Dubelflet 8'6. Portunal 8'6. Oktawbas 8'
7. Fugara 4'7. Kryty 8'7. Wiolonczela 8'
8. Pryncypał 4'8. Pryncypał skrzypcowy 4'8. Fletbas 8'
9. Holflet 4'9. Trawersflet 4'9. Oktawa 4'
10. Rurflet 4'10. Wiolina 4'10. Puzon 16'
11. Kwinta 2x11. Progresja 2x11. Trąbka 8'
12. Mixtura 3-5x12. Obój 8'
13. Kornet 4x
14. Klarnet 8'
Pomoce
Połączenia: Man. II-Ped., Man. I-Ped. , II-I, Super II, Super II-I, Super I
Tremolo manuału II, żaluzja manuału II, Crescendo, dwie wolne kombinacje, automat pedału, wyłącznik głosów językowych
Kombinacje stałe: Piano, Forte, Tutti







Opracował(a): Marcin Gabor
Źródło: Informacje własne


Ostatnia modyfikacja: 2019-11-11 23:59:42

Kościół św. Józefa (Chorzów) - 45 głosów
Kościół św. Antoniego z Padwy (Chorzów) - 46 głosów
Kościół św. Franciszka z Asyżu (OO. Franciszkanów – Klimzowiec) (Chorzów) - 17 głosów

Zaloguj się, aby dodać komentarz!