Kościół Przemienienia Pańskiego Garbów (woj. lubelskie)

Prospekt

Prospekt

Opis Instrumentu

Stół gry został wymieniony na używany pochodzenia niemieckiego przez Andrzeja Madeja z Lublina. Równocześnie zmieniono trakturę z pneumatycznej na elektropneumatyczną.

Budowniczy
Wacław Biernacki
Rok zakończenia budowy
1929
Stan instrumentu
Dostateczny
Liczba głosów
34
Liczba klawiatur
2+P
Traktura gry
pneumatyczna
Traktura rejestrów
pneumatyczna
Dyspozycja instrumentu
Manuał IManuał IIPedał
1. Pryncypał 16'1. Quintaton 16'1. Kontrabas 32'
2. Bourdon 16'2. Pryncypał skrzypc. 8'2. Violon 16'
3. Pryncypał 8'3. Bourdon 8'3. Subbas 16'
4. Gamba 8'4. Koncert-flet 8'4. Fletbas 16'
5. Salicet 8'5. Aeolina 8'5. Oktawbas 8'
6. Cremona 8'6. Vox coelestis 8'6. Cello 8'
7. Klarinet 8'7. Oktawa 4'7. Tercbas 5 2/5' *
8. Holflet 8'8. Gedeckt 4'8. Puzon 16'
9. Gedeckt 8'9. Picolo 2'
10. Oktawa 4'10. Flet 3 1/5
11. Rurflet 4'11. Kornet 3-4 ch
12. Quinflet 2 2/3'12. Vox humana 8'
13. Mikstura 2'
14. Trompet 8'
Pomoce
2 wolne kombinacje
Żaluzja manuału II
Crescendo
II-I
I-II
Super I
I-P
II-P
Tremolo II
Przypisy
*) winno być 6 2/5'







Opracował(a): Piotr Grzeszczuk

Ostatnia modyfikacja: 2017-08-22 18:49:25


Quattro
Quattro 2017-09-04 14:48:06
Ciekawi mnie konstrukcja tego głosu Kontrabass 32'. Otwarty? Kryty? A może manewr akustyczny z Kwintą 10 2/3'?

S.czarodziej
S.czarodziej 2017-08-22 22:51:57
Kto pozwolił Madejowi zdewastować ten zabytkowy instrument?

Zaloguj się, aby dodać komentarz!