Kościół Ducha Świętego Ćmiłów (lubelskie)

Prospekt

Prospekt

Opis Instrumentu

Organy zbudowała firma Svoboda & Brauner z Wiednia na początku XX w. Pierwotnie był to instrument o trakturze pneumatycznej i następującej dyspozycji:

Manuał I Manuał II Pedał
Principal 8' Geigenprincipal 8' Octav 4' *
Octav 4' Lieblich Gedackt 8'    Violon 16'
Mixtur 2 2/3'    Wiener flöte 4' Subbass 16'
Dolce 4' Aeoline 8' Cello 8'
Bourdon 8' Engelstime 8' Bassflöte 8'
Gamba 8'    

*) głos prawdopodobnie dobudowany
Połączenia: Pedalkopplung I.z.P., Manualkopplung II.z.I., Sub.Oct.kopplung II.z.I., Octavkopplung I.M.
Registry zbiorowe: Piano, Mezzoforte, Forte, Pleno 

W 2001 r. został sprowadzony do tutejszego kościoła z Wiednia i zmontowany przez Jerzego Kuklę z Lublina. Podczas przeniesienia zmieniono trakturę na elektro-pneumatyczną, zainstalowano używany stół gry firmy M. Weise oraz zamieniono 2 głosy: Dolce 4' na Sesquialterę 1-2x oraz Geigenprincipal 8' na Oktawę 2'. Oryginalny stół gry jest przechowywany w piwnicy kościoła.

Stół gry wolnostojący; grający siedzi bokiem do prezbiterium.

Skala manuałów: C-g3; skala pedału: C-f1.


Budowniczy
Svoboda & Brauner
Liczba głosów
16
Liczba klawiatur
2+P
Traktura gry
elektro-pneumatyczna
Traktura rejestrów
elektro-pneumatyczna
Dyspozycja instrumentu
Manuał IManuał IIPedał
1. Pryncypał 8'1. Gedekt 8'1. Violon 16'
2. Bourdon 8'2. Aeolina 8'2. Subbas 16'
3. Gamba 8'3. Vox angelica 8'3. Cello 8'
4. Oktawa 4'4. Flet wiedeński 4'4. Basflet 8'
5. Mixtura harm. 3-4 x5. Oktawa 2'5. Chorałbas 4'
6. Sesquialtera 1-2 x*
Pomoce
Połączenia: Man. II-I, I-Ped, II-Ped
2 wolne kombinacje, crescendo, tutti
Przypisy
*) w najniższej oktawie tylko chór tercjowy
Stół gry

Stół gry

Oryginalny stół gry

Oryginalny stół gry






Autor
Paweł Pasternak


Ostatnia modyfikacja: 2017-02-07 19:16:06