Organy zostały translokowane ze Szwecji i zmontowane w 1988 r. przez Andrzeja Miężała z Wronek. Prospekt neogotycki, trójpolowy, wypełniony niegrającymi i uszkodzonymi piszczałkami. Szafa organowa pomalowana farbami olejnymi w kolorach kremowym i brązowym. Stół gry wbudowany w lewy bok szafy organowej.
Specyfika poszczególnych głosów: Pryncypał 8’ – kilka najniższych piszczałek drewnianych, otwartych, dalej metalowe; Burdon 8’ – najniższe piszczałki drewniane, kryte, pozostałe metalowe kryte, aż do końca głosu. Rurflet 4’ – piszczałki metalowe, półkryte na całej skali głosu; Flet polny 2’ – piszczałki metalowe otwarte. Subbas 16’ – piszczałki drewniane, kryte. Organy w pełni sprawne (stan na 2013 rok).
Skala manuału: C-f3, skala pedału: C-d1.
Manuał | Pedał |
---|---|
1. Pryncypał 8' | 1. Subbas 16' |
2. Burdon 8' | |
3. Rurflet 4' * | |
4. Flet polny 2' |
Ostatnia modyfikacja: 2019-03-18 14:11:17
Piszczałki prospektowe w ogóle nie posiadają podłączenia z wiatrownicą instrumentu, ponieważ należą one do głosu, który nie figuruje w dyspozycji instrumentu. Innymi słowy: wszystkie piszczałki grające znajdują się wewnątrz, budowniczy organów nie planował wstawienia do prospektu piszczałek grających, tylko wstawił przypadkowe dostępne mu piszczałki, celem wypełnienia pól piszczałkowych w prospekcie, które nie mogą być puste. Wykonanie tych piszczałek świadczy o tym, że należały do głosu, który znajdował się wewnątrz organów (piszczałki prospektowe muszą odznaczać się odznaczać odpowiednimi walorami wizualnymi). Renowacja tych piszczałek jest raczej bezcelowa, ponieważ od samego początku ich istnienia nie były przeznaczone do wystawienia na widok publiczny.