Manuał I | Manuał II | Pedał |
---|---|---|
1. Bordun 16' | 1. Pr. pusty 8' | 1. Pryncypałbas 16' |
2. Pryncypał 16' | 2. Fl. pusty 8' | 2. Violon 16' |
3. Pryncypał 8' | 3. Salicet 8' | 3. Salicetbas 16' |
4. Gamba 8' | 4. Vox coelestis 8' | 4. Subbas 16' |
5. Fl. koncertowy 8' | 5. Klarnet 8' | 5. Quintbas 10 2/3' |
6. Dolce 8' | 6. Quintadena 8' | 6. Oktawbas 8' |
7. Kryty 8' | 7. Fugara 4' | 7. Cello 8' |
8. Fl. rurkowy 4' | 8. Fl. trav. 4' | 8. Fugara 4' |
9. Oktawa 4' | 9. Rożek 4' | 9. Chorałbas 4' |
10. Mixtura 3-4x | 10. Róg nocny 4' | 10. Fl. wiejski 1' |
11. Kornet 3-5x | 11. Super 2' | 11. Puzon 16' |
12. Trąba 8' | 12. Sifflet 1' | |
13. Tercjan 2x | ||
14. Dzwonki 2x |
Ostatnia modyfikacja: 2019-05-05 21:29:59
Zdaję się, Terletzki spłonął wraz z pożarem bazyliki w czasie II wś, a ten instrument był zbudowany dla zakonu Augustynów przez Barnima Grüneberga ze Szczecina, po kasacie którego instrument przeniesiono do kościoła gimnazjalnego, gdzie stał aż do relokacji i przebudowy przez Sobiechowskiego w 54'.