Kościół św. Józefa Oblubieńca NMP (Koło) Warszawa (mazowieckie)

Prospekt

Prospekt

Opis Instrumentu

Organy sprowadzone do kościoła w 1952 r. z okolic Wolsztyna. Pierwotnie były 16-głosowe. Zmontowane przez Czesława Kruszewskiego ze zmianą dyspozycji. Ok. 1970 r. Dominik Biernacki wymienił stół gry i dodał głosy Eolina 8' i Viola 4'. W latach 90. Andrzej Nagalski dobudował Sesquialterę i Krzywułę oraz wiatrownice dla głosów Puzon i Trąbka. Te głosy zainstalował dopiero Damian Kaczmarczyk z Zabrza w 2000 roku, który także zmienił trakturę na elektropneumatyczną. Obecnie instrument jest nieczynny.

Skala manuałów: C-a3; skala pedału: C-f1.


Budowniczy
Paul Voelkner
Stan instrumentu
Bardzo zły
Liczba głosów
22  (21)
Liczba klawiatur
2+P
Traktura gry
elektro-pneumatyczna
Traktura rejestrów
elektro-pneumatyczna
Dyspozycja instrumentu
Manuał IManuał IIPedał
1. Bourdon 16'1. Gedackt 8'1. Subbas 16'
2. Pryncypał 8'2. Eolina 8'2. Bourdon 16' *
3. Salicet 8'3. Pryncypał 4'3. Pryncypał bas 8'
4. Flet major 8'4. Viola 4'4. Chorałbas 4'
5. Oktawa 4'5. Nachthorn 2'5. Puzon 16'
6. Gemshorn 4'6. Kwinta 1 1/3'
7. Superoktawa 2'7. Sesquialtera 2x
8. Mixtura 4x8. Krzywuła 8'
9. Trąbka 8'
Pomoce
Połączenia:
II-I
Super I
Sub II-I
I-P
II-P

Automat pedałowy
2 wolne kombinacje
Crescendo
Tremolo manuału II
Przypisy
*) transmisja z manuału I
Stół gry

Stół gry

Piszczałki sekcji pedału

Piszczałki sekcji pedału






Źródło
Informacji o historii instrumentu udzielił organista
Autor
Michał Markuszewski


Ostatnia modyfikacja: 2019-04-20 06:46:05

Kościół Matki Bożej z Lourdes (marianów) (Warszawa) - 25 głosów
Kościół Matki Bożej Anielskiej (OO. Franciszkanów-Reformatów - Wierzbno) (Warszawa) - 28  (27 ) głosów
Kościół św. Antoniego z Padwy (franciszkanów-reformatów) (Warszawa) - 22 głosów

adamorgan
adamorgan 2018-01-29 21:02:51
Mam gdzieś nagranie wideo sprzed rozbudowy. Jak grałem tam Bacha jako organista - wówczas w latach 90.